ارتباطات و فن آوری اطلاعات

کلیه اختیارات سازمان هوش مصنوعی زیر نظر معاون اول است



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین افشین معاون علمی رئیس جمهور درباره خبر تشکیل سازمان هوش مصنوعی گفت: با توجه به اینکه موضوع هوش مصنوعی جز تأکیدات رهبر انقلاب بوده است و برای دولت آقای پزشکیان این موضوع بسیار مهمی است و قرار است که انشاالله در یک سطح بالاتر هم موضوعات آن پیگیری بشود. با توجه به عدم هماهنگی میان تیم سابق مستقر در سازمان ملی هوش مصنوعی با برنامه دولت در طرح ملی هوش مصنوعی و تدوین اساسنامه سازمان، در نظر گرفته شد تا این اقدام مهم برای انسجام و هماهنگی بیشتر در ذیل معاون اول ریاست جمهوری رقم بخورد.

وی افزود: به همین دلیل قرار شده کلیه اختیارات سازمان هوش مصنوعی و تشکیل شورای آن برای اینکه مقدمات تدوین اساسنامه و قوام آن شکل بگیرد، زیر نظر معاون اول و با دبیری معاون علمی ریاست جمهوری انجام بشود. این بدین معناست که اختیارات قانونی توسط رئیس جمهور در حکمی به معاون اول رئیس جمهور تفویض شده است و این تفویض به معنای ریاست ایشان بر این سازمان نیست.

افشین تصریح کرد: بنابراین تصمیم گرفته شد که در این دوران گذار که هنوز اساسنامه سازمان هوش مصنوعی تدوین نشده است و این اساسنامه ذیل معاون اول رئیس جمهور و دبیری معاون علمی رئیس جمهور نوشته بشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته‌ای هم که وجود دارد اینکه در این مدت مطابق قانون برنامه تمام تکالبف هوش مصنوعی کما فی سابق توسط معاون علمی ریاست جمهوری و ستاد هوش مصنوعی پیگیری خواهد شد. و هیچ خللی در فعالیت‌های آن انجام نخواهد شد.

افشین عنوان کرد: سابقه چنین موضوعی را در سال‌های دهه ۸۰ هم و در زمان تشکیل معاونت علمی داشتیم، درست در زمانی که قرار بود معاونت علمی تشکیل بشود ابتدا همین معاونت فعلی که بنده هستم در ذیل معاون اول رئیس جمهور قرار داشت و بعداً که شکل گرفت و به نوعی قوام پیدا کرد، خودش یک معاونت مجزا و جدید شد.

فعلاً قرار است تا زمانی که اساسنامه سازمان مصوب شود، امورات این سازمان در ذیل معاونت اول و به دبیری معاون علمی قرار بگیرد تا بعد از اینکه ساختار جدید ایجاد شد برای آن بر اساس اساسنامه مصوب رئیس انتخاب شود. بی‌شک رئیس سازمان بر اساس شاخصه‌های دولت وفاق ملی انتخاب خواهد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه