کشاورزی و دامپروری

گسترش صادرات و جذب سرمایه خارجی هدف اصلی همکاری ایران و تانزانیا



گسترش صادرات و جذب سرمایه خارجی هدف اصلی همکاری ایران و تانزانیا

به گزارش خبرگزاری مهر، هومن فتحی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه همایش معرفی ظرفیت‌های همکاری اقتصادی و تجاری با کشور تانزانیا، با اشاره به سیاست دولت چهاردهم گفت: توسعه همه جانبه مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه به ویژه کشورهای آفریقایی است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه عهده‌دار ۹ کمیسیون مشترک با کشورهای مختلف از جمله تانزانیا در شرق آفریقا شده است.

فتحی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی نیز بر توسعه بخش کشاورزی به ویژه گسترش صادرات، صدور خدمات فنی و مهندسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و همچنین همکاری‌های فنی با کشورهای مختلف از جمله توسعه روابط با آفریقا تاکید دارد.

فتحی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با سایر وزارتخانه‌های مرتبط در هفته گذشته تصریح کرد: امروز نیز معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های تانزانیا برای بخش خصوصی اعم از واردات، صادرات، صدور خدمات فنی مهندسی و سرمایه‌گذاری ارائه و به سوالات بخش خصوصی به تفصیل پاسخ داده شده است.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری پنجمین نشست توسعه کمیسیون مشترک، گفت: امیدواریم سطح اقتصادی را با برگزاری این کمیسیون مشترک ارتقا دهیم.

گفتنی است، پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری متحده تانزانیا ۲۵ تا ۲۸ مهر ماه برگزار می‌شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه