کار و تعاون

۱.۶ میلیون تن کالا در طرح فجرانه توزیع شد



۱.۶ میلیون تن کالا در طرح فجرانه توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ نشست خبری معاونت اقتصادی و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد. علیرضا عسگریان، معاون اقتصادی و رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با خبرنگاران به آخرین وضعیت پرداخت یارانه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های اجرا شده در دولت سیزدهم یارانه تشویقی به خانوارهای دهک اول تا هفتم بود. در ابتدا ۸۰ هزار تومان بود در ادامه به ۱۲۰ هزار تومان رسید و از ۱۸ بهمن در طرح فجرانه برای ۳ ماه به ۲۲۰ افزایش یافت.

وی افزود: این طرح همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز بود که مصرف اقلام خوراکی افزایش زیادی می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح یارانه تشویقی دولت از ۳ دهک در ابتدا به ۷ دهک ارتقا پیدا کرد، تصریح کرد: به‌این ترتیب ۶۱ میلیون نفر مشمول آن شدند که ۸۶.۴ درصد استقبال کردند. در ۳ دهک نخست تقریباً استقبال ۹۰ درصد یعنی ۵۰ میلیون نفر ثبت شد.

وی تصریح کرد: ۲۳۰ فروشگاه طرح کالابرگ الکترونیکی را پوشش می‌دهند که مدیریت مانع ایجاد صف شده است.

عسگریان درباره آمار کالاهای اساسی توزیع شده در طرح فجرانه عنوان کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در این ۳ ماه (بهمن ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳) بین ۷ دهک توزیع شد. این نشان می‌دهد امنیت غذایی در کشور در سطح بالایی است.

معاون اقتصادی و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۱۱ قلم کالا در این طرح اظهار کرد: در ابتدا گوشت عرضه شده در سبد معیشتی مربوط به گوشت سفید و قرمز منجمد بود و در ادامه با تدابیر انجام شده گوشت گرم به سبد افزوده شد و خانوار می‌توانستند انتخاب کنند گوشت منجمد یا گرم تهیه کنند.

در حال تکمیل…

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه