اخبار سربازی و نظام وظیفه

۷۵ فرزند ذکور خانواده‌های تحت حمایت از معافیت سربازی در اردبیل



۷۵ فرزند ذکور خانواده‌های تحت حمایت از معافیت سربازی در اردبیل

فرزاد آزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ نفر فرزند ذکور مادران فاقد شوهر هستند که با داشتن شرایط قانونی از معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر که سه سال از طلاق آنها گذشته و ۲ سال نیز تحت حمایت کمیته امداد باشند، از معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۴۵ مورد از این معافیت‌ها نیز برای فرزندان ذکور خانواده‌هایی است که فوت سرپرست داشته و تک فرزند ذکور با داشتن سه خواهر و بالاتر در خانواده فاقد سرپرست می‌توانند از مزایای معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

آزادپور افزود: افراد مشمول این معافیت می‌توانند از طریق سامانه امداد هوشمند درخواست خود را ثبت کرده و با ارجاع به مددکار و پیگیری موضوع از طریق کمیته امداد زمینه برای انجام مراحل قانونی در این حوزه فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در یک پروسه چند روزه پرونده بعد از تأیید مددکار و کمیته امداد تحویل نظام وظیفه شده تا بعد از گذشت ۲ هفته کارت پایان خدمت افراد مشمول این شرایط ارسال و تحویل فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: در این زمینه تلاش بر این است تا کارها بدون مراجعه حضوری و در سریع‌ترین زمان انجام تا رضایتمندی خانواده‌ها فراهم آید.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع خبر

نوشته های مشابه