اخبار ویژه

👕در انتظار دو طلا و یک فینال / زنده با تشکهای کشتی پاریس: آزاد وارد می‌شود!

به گزارش “ورزش سه”، در اوج درخشش فرنگی‌کاران و کسب اولین طلای کاروان ايران، امروز رقابتهای کشتی‌ آزاد المپیک پاریس هم آغاز می‌شود و انتظارات برای دیدن حسن یزدانی، کاپیتان تیم ‌به پایان می‌رسد.

در عین حال امروز نگاه‌ها متوجه دو چهره فینالیست ایران در کشتی فرنگی است که دیشب با درخششی فوق تصور همه را به کسب دو طلای دیگر امیدوار کرده‌اند.

در انتظار طلای دوم 

حسن یزدانی در حالی در وزن 86کیلوگرم روی تشک می‌رود که حدود 9ماه از کشتی دور بود. او پس از مدال نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را به تیغ جراحان سپرد و در این مدت شرایط ویژه‌ای داشت. یزدانی در بازگشت دوباره به میدان، در تورنمنت مجارستان با شکست همه رقبایش به مدال طلا رسید و دوبنده تیم ملی به او سپرده شد. شکست تیلور مهم‌ترین اتفاقی بود که می‌توانست در پاریس برای یزدانی رخ دهد؛ تیلوری که 5مرتبه یزدانی را برده و در مقابل، حسن فقط یک‌بار موفق به شکست‌دادن این حریف آمریکایی شده بود. اما تیلور در مسابقات انتخابی آمریکا 2بار به ارون بروکس باخت و شانس حضور در پاریس را از دست داد. با این شرایط امید برای کسب دومین مدال طلای یزدانی در المپیک افزایش یافته است. قرعه یزدانی قرعه مناسبی است و او تا فینال با بروکس روبه‌رو نمی‌شود. اما در طرف دیگر جدول بروکس قرعه نسبتا سختی دارد و در دور نخست باید با دولت‌عظمت بیکوف قزاق کشتی بگیرد.

سرلک و قرعه مرگ  

در وزن 57کیلوگرم ایران سهمیه المپیک را نداشت تا اینکه ملیچ، کشتی‌گیر صربستان مصدوم شد و 11روز بعد از شروع المپیک، این سهمیه به علیرضا سرلک رسید؛ سهمیه‎ای باد‌آورده و عجیب که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. این کشتی‌گیر روز گذشته راهی پاریس شد تا در المپیک کشتی بگیرد. سرلک قرعه بسیار سختی دارد و در دور نخست باید با ری هیگوچی ژاپنی، قهرمان جهان و المپیک کشتی بگیرد. او اگر کشتی اول را ببرد، در دور دوم به مصاف برنده کشتی پرتوریکو – مصر می‌رود. امان از هند و آباکاروف از آلبانی در یک طرف جدول کنار سرلک هستند.

2020371

فینال

سعيد اسماعيلى پديده جوان كشتى فرنگى ايران و جهان ديروز در وزن 67 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر اسحاق قایو از الجزایر را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر از سد لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله در یک کشتی هیجانی با نتیجه 10 بر 4 از سد اسلاویک گالستیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. اسماعيلى امشب از حدود ساعت 21:50 در دیدار پایانی با پرویز نصیب اف نایب قهرمان المپیک از اوکراین مبارزه می کند.

2064480

همچنين عليرضا مهمدى ديگر خوزستانى تيم ملى كشتى فرنگى كه درخشان ظاهر شد، در وزن 87 کیلوگرم علیرضا مهمدی در دور نخست در یک کشتی بسیار زیبا و با نتیجه 9 بر صفر کارلوس مونوز جارامیلو از کلمبیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 1 آرکادیوز کولینیچ از لهستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مهمدی در این مرحله در یک کشتی سخت با نتیجه 3 بر 3 از سد ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی از حدود ساعت 22:30 با سمن نوویکوف دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان پیکار می کند.

2064829

ما در این پست، لحظه به لحظه روی اخبار کشتی خواهیم بود.دعا کنید، انرژی مثبت بفرستید و  همراه ما باشید.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه