انرژی

لزوم تأمین نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی از داخل کشور



لزوم تأمین نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی از داخل کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاه‌میرزایی در جمع دانشجویان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: تنوع سبد محصولات تولیدی در یک صنعت از شاخص‌های سنجش توانایی است و امروز صنعت پتروشیمی با تولید ۵۵۰ گرید انواع محصول پتروشیمیایی از این حیث از قدرتمندترین صنایع کشور است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن و تعداد مجتمع‌های در حال تولید نیز به ۷۰ مجتمع رسیده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی پیش از انقلاب اسلامی در بحث تأمین کالا، تجهیزات، دانش فنی و کاتالیست مورد نیاز به‌طور کامل به خارج وابسته بود، اما امروز بیش از ۸۵ درصد نیازهای صنعت پتروشیمی در این بخش‌ها از طریق شرکت‌ها و سازندگان ایرانی تأمین می‌شود.

شاه میرزایی با بیان اینکه امروز برخلاف گذشته طراحی، اجرا، پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی، بهره‌برداری و تعمیرات از سوی نیروهای توانمند ایرانی انجام می‌شود، تصریح کرد: تا پایان فعالیت دولت سیزدهم همه کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت نفت از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همکاری شرکت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان بومی‌سازی خواهد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه