تولید و تجارت

تأکید رییس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد



تأکید رییس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی صبح سه شنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد استان البرز افزود: تلاش‌ها بر این است تا از ظرفیت‌های موجود تولیدی و صنعتی کشور به خوبی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد، نیمه فعال و فعال کشور را به چرخه تولید بازگردانده یا توسعه داده است.

علی آبادی گفت: اکنون نیز این روند با سرعت و شتاب در حال طی شدن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان البرز اظهار کرد: از آنجا که این استان به لحاظ تراکم جمعیت و وسعت کم با مشکلاتی در بخش تأمین زمین مورد نیاز صنایع مواجه است، بر این اساس راه اندازی صنایع با فناوری و دانش بالا برای البرز هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: استان البرز به لحاظ منابع آبی نیز با مشکل مواجه است و باید واحدهای صنعتی کم آب بر با عمق فناوری در این استان راه اندازی شود.

علی آبادی در خصوص توسعه لکه‌ها و شهرک‌های صنعتی البرز گفت: این برنامه با رویکرد حفظ محیط زیست و توجه به فناوری بالا دنبال خواهد شد.

وی در خصوص کیفیت محصولات شرکت‌های خودروسازی کشور بیان کرد: این شرکت‌ها باید متناسب با استانداردهای موجود محصولات با کیفیت تولید کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رئیس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود تولیدی کشور تاکید و اعلام کرد: بر این اساس احیای صنایع راکد و نیمه فعال و توسعه واحدهای صنعتی فعال از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه