اخبار ویژه

روسیه از تلاش ناموفق اوکراین برای حمله مجدد در «کورسک» خبر داد

روسیه از تلاش ناموفق اوکراین برای حمله مجدد در «کورسک» خبر داد

وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام حمله نیروی‌ هوایی این کشور به دست‌کم ۲۰ نقطه محل تجمع نیروهای اوکراینی در کورسک، از موفقیت خود در مقابله با تلاش مجدد کی‌یف برای حمله به کورسک خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، عصر یکشنبه، از حمله موفقیت‌آمیز جنگنده‌های خود به ۱۳ نقطه در منطقه «سومی» و ۲۰ نقطه در «کورسک»، منطقه‌ای واقع در غرب روسیه که در ۶ اوت، در حمله‌ای غیرمنتظره به خاک روسیه، اوکراین این منطقه را به تصرف خود درآورد، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از بیانیه وزارتخانه مذکور، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و نیروهای زمینی روسیه به نقطه اعزام نیروهای اوکراینی و انبار اسلحه یگان‌های ۲۲، ۴۱، ۶۱ و ۱۱۵ مکانیزه اوکراین و تیپ‌های ۱۱۶ دفاع سرزمینی در نزدیکی شهرک‌های بلوپولیه، بویارو-لژاچی، بونداروشچینا، گلوخوف، ژوراوکا، اوبادی، پرموگا، پاولوفکا، رچکی، رادکوکا، سومی، شالیگینو و خوتن در منطقه سومی حمله کرده‌اند.

در بخش دیگر بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که ارتش این کشور همچنین موفق به مقابله با تلاش مجدد اوکراین برای حمله به کورسک شده است.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: «یگان‌ها به اقدامات آفندی خود ادامه دادند و به تشکیلات تیپ‌های ۲۲، ۴۱، ۱۱۵ مکانیزه، تیپ ۱۷ تانک، تیپ ۹۵ هجومی هوایی، تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی، تیپ ۱۰۳ و ۱۲۹ گارد ملی اوکراین و تیپ‌های دفاع سرزمینی در نزدیکی لیوبیموفکا، درینو، نووی پوت، نیکولایوو-دارینو، تولستی لوگ، مالایا لوکنیا و پلخوو. خسارت وارد کردند.

طبق این بیانیه، طی ۲۴ ساعت گذشته، یگان‌ها حمله اوکراین را در جهت ماریوکا، مالایا لوکنیا و بولشایا اوبوخوفکا دفع کردند که به کشته شدن دست‌کم ۲۰ سرباز اوکراینی انجامیده است.

از طرفی، طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و آتش توپخانه، یگان‌ها تلاش ارتش اوکراین را برای شکستن مرز روسیه به سمت نووی پوت و مدوژیه دفع کردند. در طول این درگیری، حداقل ۴۰ سرباز اوکراینی کشته و زخمی، ۲ خودروی زرهی منهدم و ۵ سرباز اوکراینی تسلیم شده‌اند.

این وزارت‌خانه همچنین در گزارش خود به تلفات اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اشاره و اعلام کرد: «تلفات ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۳۸۰ سرباز و ۱۱ واحد سخت افزاری شامل دو تانک و ۹ خودروی زرهی و همچنین ۳ توپ توپخانه، یک ایستگاه جنگ الکترونیک، یک خودروی پاکسازی مین و ۱۴ دستگاه وسیله نقلیه موتوری رسیده است.»

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در منطقه کورسک تاکنون، نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۱۶ هزار سرباز، ۱۲۶ تانک، ۵۷ خودروی رزمی پیاده نظام، ۹۵ نفربر زرهی، ۷۹۵ خودروی زرهی، ۴۹۲ خودروی موتوری، ۱۲۴ توپخانه، ۲۹ راکت‌انداز چندگانه، شامل ۸ فروند هیمارس و ۶ راکت‌انداز چندگانه ساخت آمریکا را از دست داده است.

مسکو با تروریست‌ها مذاکره نخواهد کرد

تلفات سنگین اوکراین در کورسک درحالی است که اخیرا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه،  در یادداشتی که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، نوشت: «دستیابی به راه‌حلی عادلانه و پایدار برای درگیری اوکراین بدون در نظر گرفتن روسیه و منافع آن، غیرممکن است.»

خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش داد: «حمله مسلحانه ارتش اوکراین به منطقه کورسک و درخواست‌های زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) برای حملات به عمق خاک روسیه با تسلیحات دوربرد ناتو، بیانگر چنین چیزی است. این نشانه تداوم ترور علیه مردم کشور ما است. ما با تروریست‌ها مذاکره نخواهیم کرد.»

زاخارووا با اشاره به «پایان یافتن مشروعیت زلنسکی» و احتمال برگزاری دومین کنفرانس صلح اوکراین در ماه نوامبر با حضور نمایندگان روسی تاکید کرد: «بیانیه‌های زلنسکی – که مشروعیتش به پایان رسیده – امید و خیال واهی است. نمایندگان روسی در هیچ نشستی در چارچوب روند بورگنستاک شرکت نکرده و نخواهند کرد.»

کنفرانس صلح به ابتکار کی‌یف در مورد اوکراین در بورگنستاک سوئیس در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ ژوئن برگزار شد. ارمنستان، بحرین، برزیل، کلمبیا، هند، اندونزی، عراق، اردن، لیبی، مکزیک، روآندا، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، تایلند و امارات متحده عربی بیانیه اجلاس را امضا نکردند و روسیه هم به آن دعوت نشد. لازم به‌ ذکر است که اکثر نمایندگان سازمان ملل نیز در آن شرکت نکردند.

اخیرا گزارش شده که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد برگزاری اجلاسی با میزبانی هند با موضوع پایان دادن به جنگ با روسیه را مطرح ساخته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه این یادداشت تصریح کرد: «این روند ارتباطی با حل‌وفصل درگیری ندارد. این مسئله یکی دیگر از تقلب‌های آنگلوساکسون‌ها و دست‌نشانده‌های اوکراینی آنهاست. دومین کنفرانس به اصطلاح صلح اوکراین نیز همین هدف را دنبال می‌کند. روسیه در چنین نشست‌هایی شرکت نخواهد کرد. ما آماده‌ایم تا درباره پیشنهادهای جدی که اوضاع میدان نبرد را در نظر دارد، گفت‌وگو و رایزنی کنیم.»

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه