کشاورزی و دامپروری

عملیات اجرایی سرشماری کشاورزی استان تهران از ۱۲آبان آغاز می شود



عملیات اجرایی سرشماری کشاورزی استان تهران از ۱۲آبان آغاز می شود

مسعود افشین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری شورای عالی آمار مصوبه‌ای داشت، که سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ انجام شود و پس از آن موضوع در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفت و به تبع آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران این امر را در این استان پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: این سرشماری با کمک استانداری تهران، فرمانداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران انجام می‌شود و هدف از این سرشماری که ششمین سرشماری ایران است، جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی است.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: در این سرشماری به بهره برداران کشاورزی در مناطق روستایی مراجعه می‌کنیم و محصولات آن‌ها را ثبت می‌کنیم.

وی گفت: در این سرشماری فهرستی از بهره برداران کشاورزی تهیه می‌کنیم، که در ۱۰ سال آینده به عنوان جامعه آماری به آنها رجوع می‌شود، مهمترین نقش سرشماری‌ها ایجاد چهارچوب آماری و نیز تعیین صحت و سقم آمارهای ثبتی است و سرشماری کشاورزی بعد از سرشماری عمومی نفوس و مسکن بزرگترین سرشماری کشور است.

افشین اضافه کرد: سرشماری در مناطق روستایی خانه به خانه و حضوری انجام می‌شود و در مناطق روستایی پر جمعیت و یا مناطق شهری سرشماری به صورت منتخب خواهد بود، یعنی در این مناطق آمارگیری حضوری نداریم و در مناطق شهری به آدرس بهره برداران مراجعه خواهیم کرد، تا پیمایش زیادی نداشته باشیم.

وی گفت: مقدمات اجرای سرشماری طی یکی دو ماه اخیر ایجاد و نقشه‌های لازم تهیه شده است و عملیات اجرایی از ۱۲ آبان سالجاری به مدت یک ماه در سراسر استان تهران انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه ۱۸ شهریور امسال هیأت وزیران در خصوص سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ را به سازمان‌های برنامه و بودجه و صداوسیما، مرکز آمار ایران، وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه