عمران و اشتغال

نماینده طبس: اگر قصوری شده با مقصران به صورت جدی برخورد شود



نماینده طبس: اگر قصوری شده با مقصران به صورت جدی برخورد شود

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا اصلا ما زغال سنگ وارداتی داریم؟ گفت: نمایندگان مجلس و وزرا باید بررسی کنند که چرا ما اصلا زغال سنگ وارداتی داریم و قیمت زغال سنگ وارداتی باید دو برابر قیمت زغال سنگ داخلی باشد؟

به گزارش محمد نصیری، نماینده فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری درباره حادثه انفجار معدن طبس اظهار کرد: این روزها، روزهای بسیار سختی است که به ما در شهرستان طبس می‌گذرد؛ در مرحله‌ اول درخواست دارم که در موضوعات حادثه معدن زغال سنگ طبس به صورت کارشناسی بازرسان محترم به صورت دقیق بازرسی‌های لازم را انجام دهند و اگر قصور و کوتاهی در این خصوص مواجه شده با مقصران به صورت جدی برخورد شود.

وی افزود: در چند روز گذشته پیش از این حادثه پیگیری‌های بسیاری در مورد بدهی ذوب آهن اصفهان به مجموعه‌های معادن داشتم؛ چرا این بدهی باید به قدری باشد که پیمانکاران با مشکل مواجه شوند؟ امروز شاهد واردات زغال هستیم؛ آیا این بدهی در خصوص زغال‌های وارداتی نیز وجود دارد؟

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که چرا اصلا ما زغال سنگ وارداتی داریم؟ گفت: نمایندگان مجلس و وزرا باید بررسی کنند که چرا ما اصلا زغال سنگ وارداتی داریم و قیمت زغال سنگ وارداتی باید دو برابر قیمت زغال سنگ داخلی باشد؟

نصیری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که خطرات احتمالی در معادن زغال سنگ را کاهش می‌دهد بحث مکانیزه شدن و مانیتور شدن معادن است عنوان کرد: از وزارت صمت و تعاون و دستگاه‌های مربوطه می‌خواهم که در بحث زغال سنگ به صورت ملی نگاه شود. همچنین از نمایندگان مجلس درخواست دارم که سخت و زیان آور بودن فعالیت کارگرانی که داخل تونل‌های زیرزمینی و در عمق ۸۰۰ متری زیر زمین هستند را از یک و نیم سال به دو سال تغییر دهند تا بتوانیم زحمات این عزیزان را جبران کنیم. 

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه