بانک،بیمه،بورس

گزارش بورس در چهارمین روز مهر/شاخص کل بورس ۲۳۵۵ واحد بالا رفت



گزارش بورس در چهارمین روز مهر/شاخص کل بورس ۲۳۵۵ واحد بالا رفت

به گزارش خبرنگار مهر، بازار سهام ایران که از آغاز فصل پاییز مورد استقبال خریداران قرار گرفته و تابلو معاملات سهام یک هفته پر رونق را سپری کرد، امروز (چهارشنبه ۴ مهر ماه) نیز در پی جدال بین خریداران و فروشندگان و در سایه شک و تردیدها، طمع خریداران به ترس فروشندگان غالب شد و رشد ۲۳۵۵ واحدی شاخص کل را برای بورس اوراق بهادار تهران به همراه داشت.

ارزش معاملات خرد در آخرین روز از اولین هفته معاملاتی فصل پاییز برای دومین روز پیاپی به بیش از ۶ همت افزایش یافت، تا به مدد آن شاخص کل بورس در ادامه رشد ۳۶۱۱۲ واحدی روز گذشته، امروز چهارم مهر ماه رشد ۲۳۵۵ واحدی را تجربه کرده و به عدد ۲,۱۵۵,۰۲۳ واحد برسد. گفتنی است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز به ۶۹,۹۷۲,۴۷۱ میلیارد ریال رسید.

از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۰۱ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس را به بالای ۷۰۶,۹۹۸ واحد رساند.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز سه نماد وبملت، فملی و کگل با رشد ۱۳۷۷، ۱۲۰۱ و ۱۱۹۱ واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که نمادهای فولاد، شپنا و وغدیر هرکدام به ترتیب با افت ۶۶۵، ۵۴۸ و ۵۳۲ واحدی در مقابل رشد شاخص کل ایستادند!

بررسی عرضه و تقاضا در نمادهای بورسی

خریداران در نمادهای ونوین، وپارس و پارسیان به ترتیب با حفظ بیش از ۶۸، ۶۵ و ۶۱ میلیارد تومان تقاضای خرید بیشترین تقاضای بازار را در پایان معاملات امروز به این سه نماد اختصاص دادند. از طرف دیگر فروشندگان سه نماد فولاژ، رمپنا و شیران به ترتیب با عرضه بیش از ۱۹، ۱۴ و ۵ میلیارد تومان از سهام خود، پر عرضه‌ترین نمادهای بازار به نام این سه نماد ثبت کردند.

برترین صنایع بورسی

گروه بانکی کماکان امروز پر تقاضا بود و در نهایت سه گروه بانک‌ها، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش معاملات بالغ بر ۵۳۶، ۳۴۸ و ۳۲۳ میلیارد تومان برترین گروه‌های صنعت به لحاظ ارزش معاملات امروز بودند.

شایان ذکر است ارزش داد و ستد اوراق مشتقه در بازار بورس به بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین افزایش و کاهش ارزش بازار در نمادهای بورسی

امروز سه نماد وبملت، فملی و کگل به ترتیب با افزایش بیش از ۴۴۷۳، ۳۹۰۰ و ۳۸۷۰ میلیارد تومانی در ارزش، بیشترین افزایش ارزش بازار و سه نماد فولاد، شپنا و وغدیر به ترتیب با کاهش ۲۱۶۰، ۱۷۸۰ و ۱۷۲۸ میلیارد تومانی در ارزش، بیشترین کاهش ارزش بازار را تجربه کرده‌اند.

بیشترین ارزش و حجم معامله در بورس تهران

با در نظر نگرفتن معاملات صندوق‌ها (درآمد ثابت و سهامی) و معاملات بلوکی چهار نماد وبملت، فولاد، فملی و خگستر به ترتیب با ۲۸۰، ۱۱۴، ۷۲ و ۷۲ میلیارد تومان چهار نماد بورسی با بیشترین ارزش معاملات می‌باشند.

از سوی دیگر بیشترین حجم معاملات به ارزش ۲۸۰، ۲۸ و ۷۰ میلیارد تومان متعلق به سه نماد وبملت، ذوب و وتجارت به ترتیب با حجمی بیش از ۱ میلیارد و ۲۲۷ میلیون، ۶۵۶ و ۴۵۴ میلیون سهم است.

بازار فرابورس ایران

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز به ترتیب با رشدهای ۱۰ و ۳۹ واحدی به عدد ۲۲,۳۰۸ و ۲۲,۳۰۸ رسید.

امروز ارزش کل معاملات سهام فرابورس به بیش از ۱,۱۹۹ میلیارد تومان رسید و ارزش بازار اول و دوم ۱۱,۸۵۵,۵۰۳ میلیارد ریال و ارزش بازار پایه ۳,۱۰۵,۴۱۶ میلیارد است.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز سه نماد وسپهر، تجلی و سامان با رشد ۱۳، ۷ و ۶ واحدی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، خاور و فرابورس هرکدام به ترتیب با افت ۸، ۷ و ۳ واحدی بخشی از رشد شاخص کل فرابورس را خنثی کردند.

بررسی عرضه و تقاضا در نمادهای فرابورسی

خریداران در نمادهای غپآذر، انتخاب و زشریف به ترتیب با حفظ بیش از ۱۳، ۱۱ و ۹ میلیارد تومان تقاضای خرید بیشترین تقاضای بازار فرابورس را در پایان معاملات امروز به این سه نماد اختصاص دادند. از طرف دیگر فروشندگان نماد زاگرس با عرضه بیش از ۲ میلیارد تومان از سهام خود، پر عرضه‌ترین نماد بازار فرابورس باقی ماندند.

بیشترین افزایش و کاهش ارزش بازار در نمادهای فرابورسی

سه نماد وسپهر، تجلی و سامان به ترتیب با افزایش بیش از ۷۲۰، ۴۲۱ و ۳۴۴ همتی بیشترین افزایش ارزش بازار و سه نماد زاگرس، خاور و فرابورس به ترتیب با کاهش ۴۳۲، ۴۲۴ و ۱۸۴ میلیارد تومانی بیشترین کاهش ارزش بازار فرابورس را تجربه کرده‌اند.

بیشترین ارزش و حجم معامله در فرابورس ایران

بیشترین ارزش معاملات امروز فرابورس در تسخیر اسناد خزانه، اوراق مرابحه دولت و انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری باقی ماند با این وجود سه نماد فزر، فرابورس و خاور هرکدام به ترتیب با بیش از ۳۸، ۳۰ و ۲۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات سهام فرابورسی را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر بیشترین حجم معاملات به ترتیب به ارزش بیش از ۲۹، ۱۳ و ۲۳ میلیارد تومان متعلق به سه نماد خاور، کرمان و سامان به ترتیب با حجمی بیش از ۱۸۴، ۱۳۶ و ۱۲۲ میلیون سهم است.

پرتراکنش‌های بازارهای بورس و فرابورس

سه نماد وبملت، فولاد و ذوب به ترتیب با ۱۲۳۷۸، ۷۰۴۷ و ۵۹۳۲ معامله پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی و نمادهای خاور، فزر و کرمان به ترتیب با ۵۱۱۰، ۴۲۹۲ و ۳۲۳۹ معامله پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در پایان معاملات امروز می‌باشند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه