اخبار سربازی و نظام وظیفه

ارائه مهارت‌های فنی حرفه‌ای به دانش‌آموزان کار و دانش کردستانی



ارائه مهارت‌های فنی حرفه‌ای به دانش‌آموزان کار و دانش کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی صبح سه شنبه در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال و کار آفرینی مؤثر است و می‌تواند از میزبان بیکاری در جامعه بکاهد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در شاخه کاردانش تحصیل می‌کنند، می‌توانند از مزایای مهارت‌آموزی استان بهره ببرند، افزود: کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای سطح کردستان با تجهیزات و امکانات و مربیانی که دارد می‌تواند در آموزش مؤثر دانش‌آموزان شاخه کاردانش فعالیت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان یادآور شد: این اداره‌کل آماده کمک به دانش‌آموزان شاخه کارودانش استان بوده و در این راستا تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد می‌کند.

علوی خاطر نشان کرد: سال گذشته اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان زمینه مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان را فراهم کرد و امسال نیز همچون سنوات گذشته آماده ارائه این آموزش‌ها است.

توانمندسازی دانش‌آموزان شاخه کار و دانش با مهارت‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن کارگاه‌های آموزشی مجهز و منطبق با آخرین تجهیزات بروز و بهره‌گیری از مربیان توانمند و متخصص می‌تواند نقش مؤثری در توانمندسازی دانش آموزان کردستانی شاخه کاردانش ایفا کند.

هاشم ناظمی جلال تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این دو اداره می‌تواند زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان شاخه کار و دانش را فراهم آورد.

گفتنی است؛ در این جلسه پیش بینی شد ۵۷ دوره آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان شاخه کاردانش در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ برگزار شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع خبر

نوشته های مشابه