اقتصاد کلانطلا

متقاضیان ۱۰.۵ تن شمش طلا خریدند



در جلسه پنجاه و پنجم حراج شمش طلا، ۱۵۹ کیلوگرم شمش خریداری شد و براین اساس مجموع شمش‌های خریداری شده طلا در مرکز مبادله از مرز ۱۰.۵ تن عبور کرد.

به گزارش ایسنا، امروز (سه شنبه) جلسه ۵۵ حراج شمش طلا در مرکز مبادله برگزار شد که از مجموع ۱۵۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده با عیار ۹۹۵ در هزار در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلا، همه شمش ۱۵۹ قطعه شمش، با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

این دومین جلسه حراج شمش طلا در هفته جاری است و در جلسه پیشین حراج شمش نیز ۹۶ کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۵۰۳ میلیارد تومان از سوی متقاضیان، خریداری و معامله شد.

حجم معاملات از ۱۰.۵ تن عبور کرد

بر این اساس، طی ۵۵ جلسه حراج شمش طلا برگزار شده تا امروز، ۱۰ هزار و ۵۴۴ کیلوگرم شمش مورد داد و ستد قرار گرفته که در نتیجه آن ۴۷.۲ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان مکلف به رفع تعهد ارزی، به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

گفتنی است؛ روز گذشته (نهم مهر ماه) نیز نوزدهمین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله برگزار شد که بر اساس آن، ۱۱ هزار و ۷۰۵ قطعه انواع سکه ربع، نیم و تمام به برندگان حراج اختصاص و تا امروز در مجموع حراج‌های سکه مرکز مبادله در مجموع ۳۳۵ هزار و ۱۴۵ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه