کشاورزی و دامپروری

سالانه ۲.۶ میلیون تن پروتئین سفید در کشور تولید می‌شود



سالانه ۲.۶ میلیون تن پروتئین سفید در کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد. محمدجواد عسگریان، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: تولید غذای سالم یکی از مهم‌ترین امور در تأمین امنیت غذایی کشور است. مجلس در حوزه قانون مسیر را هموار کرده و امروز فعالان بخش غذایی کشور از جمله دامپزشکان افسران خط مقدم به شمار می‌روند.

وی افزود: برنامه‌ها در برنامه پنجم و ششم توسعه فقط ۳۰ درصد انجام شد از این رو در برنامه هفتم موضوعات به طور کامل دوباره بازنگری و دیده شده و شروع دو قوه مقننه و مجریه با یکدیگر فرصت مناسبی برای پیگیری برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی تاکید کرد: اگر امروز ۱,۰۰۰ تومان در بخش غذایی سرمایه گذاری شود دیگر نیاز نیست ۱۰۰ هزار تومان در بخش بهداشت هزینه گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت موجود کشور در بخش کشاورزی ادامه داد: حدود ۲۱ هزار مجوز برای صادرات پروتئین سفید صادر شده و فقط ۱۷ هزار و ۵۰۰ مجوز عملیاتی شد.

این نماینده ملت در مجلس دوازدهم با بیان اینکه در کشور سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن پروتئین سفید در کشور تولید می‌شود، یادآور شد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیاز بازار داخل است و باقی مازاد بوده و باید صادر شود.

عسگری در پایان تاکید کرد: جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری پیرامون کشور یکی از فرصت‌های ما در حوزه توسعه صادرات است که باید از آن بهره برداری کرد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه