انرژیخودروکشاورزی

برای حل معضل ناترازی بنزین، سهمیه را به کد ملی اختصاص دهید



برای حل معضل ناترازی بنزین،  سهمیه را به کد ملی اختصاص دهید

علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات به وجود آمده در شیوه تخصیص و تأمین بنزین مورد نیاز کشور گفت: «اکنون بنزین به خودروها تخصیص داده می‌شود، اما خانواده‌هایی که خودرو ندارند، مجبورند کرایه‌های بالاتری پرداخت کنند. پیشنهاد ما این است که به جای تخصیص بنزین به خودروها، آن را به کد ملی مصرف‌کنندگان واقعی بدهیم تا عدالت بیشتری برقرار شود.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: این شیوه فعلی تخصیص بنزین باعث شده که یارانه پنهان بنزین فقط به خودرو ۵۰ درصد افراد جامعه تعلق بگیرد و افرادی که عمدتاً هم جز اقشار پایین و نیازمند یارانه هستند از این یارانه بنزین برخوردار نشوند.

این نماینده مجلس دوازدهم همچنین به توانایی کشور در تولید بنزین اشاره کرد و افزود: «ما حتی بیشتر از نیاز مصرف داخلی، توانایی تولید بنزین داریم. اما به دلایل تصمیم‌گیری‌های غلط در گذشته، در حال حاضر به واردات بنزین از خارج وابسته شده ایم و این امر باعث شده که بودجه کلانی را صرف واردات بنزین کنیم.»

نماینده مردم کرج در ادامه اظهار کرد: «اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم، باید به جای تهاتر، نقدی کار کنیم. اکنون صحبت‌هایی در کمیسیون انرژی مجلس در حال انجام است، اما نیازمند یک طرح یا لایحه از سوی دولت هستیم تا در مجلس مصوب شود. طولانی شدن این فرآیند به ضرر مردم و دولت خواهد بود.»

وی ادامه داد: تخصیص بنزین به نفر مصرف را کنترل می‌کند و شاید بتوان با این شیوه جلوی قاچاق را هم گرفت و از سوی دیگر باعث می‌شود مردمی که خودرو ندارند با فروش سهمیه خود به دیگران صاحب درآمدی هر چند اندک شوند و افرادی که با درآمد بالا از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند مجبور می‌شوند هزینه واقعی بنزین را به این افراد پرداخت کنند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه