دسته‌بندی نشده

ثبت هویت ۷ هزار کودک کار در پایتخت



ثبت هویت ۷ هزار کودک کار در پایتخت

شهردار تهران با اشاره به مشکلات کودکان کار تاکید کرد: پیش از این کودکان کار در متن جامعه نقش ایفا می‌کردند اما نقشی که مفید نبود زیرا عده‌ای سودجو با سواستفاده از معصومیت آنها دست به استثمار کودکان کار برای رسیدن به مقاصد خود زده بودند.

وی افزود: امروز شرایط تغییر کرده است هویت حدود ۷ هزار و ۶۰ کودک کار ثبت شده است. امروز با این اقدامات انجام شده در مسیر شکوفا کردن استعداد کودکان کار هستیم.

به گفته وی، موضوع آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران یک مساله درجه یک بوده، هست و خواهد بود. امروز مسیری شکل گرفته است تا بتوان همه کسانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند شناسایی کرده و مشکلات آنان را حل کرد.

زاکانی در ادامه یادآور شد: سرمایه اصلی هر کشور نیروی انسانی آن است در همین راستا حل مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماعی کمک به حفظ سرمایه‌های کشور است. بر همین مبنا در دوره شهید رییسی و با استفاده از ظرفیت اصل ۱۲۷ قانون اساسی مرکز رصدی برای حل مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماعی و کودکان کار شکل گرفت که فعالیت این مرکز در دولت مسعود پزشکیان رییس جمهور نیز استمرار پیدا کرد.

به گفته شهردار تهران امیدوارم استعدادهای درخشان آسیب‌دیده اجتماعی که توسط مرکز رصد شناسایی شده‌اند مسیر رشد خود را بهشیوه‌ای مناسب دنبال کنند. ما در آغاز راه حل مشکلات هستیم و این مسیر جز با حضور، همراهی و فداکاری مردم برای حل مشکل محرومان و آسیب‌دیدگان اجتماعی به سرانجام نمی‌رسد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه