اقتصاد کلانبانک

راه‌اندازی آژانس رتبه‌بندی بریکس – ایسنا



وزیر دارایی روسیه از ایجاد آژانس رتبه‌بندی بریکس برای کمک به فرآیندهای سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در پایان دومین نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی بریکس گفت کشورهای بریکس در حال بحث در مورد ایجاد آژانس رتبه‌بندی برای تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری در این انجمن هستند.

وزیر دارایی روسیه اظهار کرد متاسفانه آژانس‌های رتبه‌بندی نیز بخشی از زیرساخت‌های غربی و مستعد سیاسی‌سازی هستند.

وی افزود به همین دلیل، آژانس رتبه‌بندی مشترک نیاز داریم تا شرکت‌های ما بتوانند در کشورهای بریکس سرمایه‌گذاری کنند و همچنین ناشران اوراق بهادار ما رتبه‌بندی خاصی را دریافت کنند و این موارد نه صرفا از سمت آژانس‌های رتبه‌بندی غربی بلکه از آژانس‌های فعال در بریکس باشد.

سیلوانوف خاطرنشان کرد روسیه حتی پس از تحریم‌های غرب همچنان وام‌گیرنده و سرمایه‌گذار در بازار بین‌المللی باقی می‌ماند و علاقه‌مند است که نهادهای جدیدی ظاهر شوند.

فدراسیون روسیه در حال حاضر از آژانس‌های رتبه‌بندی غربی استفاده نمی‌کند و با این وجود همچنان وام‌گیرنده و سرمایه‌گذار هستیم.

بیزنس گزارش کرد، ما امروز در این جلسه از ایجاد موسسات مالی خودمان صحبت کردیم، سرمایه‌گذاری و وام در حال اجرا هستند و ما باید در داخل بریکس کار کنیم تا این وام‌ها سرمایه‌گذاری مناسب، رتبه‌بندی مرتبط، وضعیت و قابلیت اطمینان را دریافت کنند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه