اقتصاد کلانبانک

افزایش ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان


براساس داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی از سوی شبکه بانکی به شرکت‌های دانش بنیان در پایان مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، طبق آمار و داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در پنج ماهه نخست سال جاری، شبکه بانکی کشور به ۱۸۲۹ شرکت دانش بنیان هشت هزار و ۹۲۷  فقره تسهیلات به ارزش ۱۲۷.۲ هزار میلیارد تومان (همت)، پرداخت کرده که نسبت به پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

براساس این آمار تا ماه قبل از مدت مورد اشاره (تیرماه ۱۴۰۳) شبکه بانکی کشور به ۱۵۸۸ شرکت دانش بنیان، شش هزار و ۶۱۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹۲.۷ هزار میلیارد تومان (همت)، پرداخت کرده بود که نسبت به چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۶۳ درصد افزایش داشت.

افزایش ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

باید اشاره داشت که میزان تفاوت در ارقام تعداد شرکت‌های دانش بنیان دریافت کننده تسهیلات به این علت است که برخی از این شرکت‌ها ممکن است طی بازه‌های زمانی چند فقره تسهیلات دریافت کرده باشند.

افزایش ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

میزان تسهیلات پرداختی در مرداد ماه چه قدر است؟

بر اساس این آمار، در مرداد ماه امسال به ۷۸۸ شرکت دانش بنیان در قالب دو هزار و ۴۷ فقره، تسهیلاتی به ارزش ۳۱.۵ همت پرداخت شده است.

این در حالی است که شبکه بانکی، در مرداد ماه سال گذشته به ۷۰۸ شرکت دانش بنیان در قالب یک هزار و ۷۲۳ فقره، تسهیلات به ارزش ۱۸.۳ همت پرداخت کرده و که نشان از افزایش ۷۱.۸ درصدی در ارزش پرداخت تسهیلات در مرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته دارد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه