عمران و اشتغال

اخراج کارکنان شرکت هواپیماسازی بوئینگ



اخراج کارکنان شرکت هواپیماسازی بوئینگ

بوئینگ ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به دلیل تاخیر در برنامه‌های خود و اعتصابات کارگری کاهش داد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت بوئینگ، کلی اورتبرگ در پیامی به کارکنان اعلام کرد غول هوافضا مستقر در ایالات‌متحده، بوئینگ، قصد دارد حدود ۱۰ درصد نیروی کار خود را کاهش دهد زیرا این شرکت با تاخیر برنامه‌ها و اعتصابات کارگری دست و پنجه نرم می‌کند.

اورتبرگ با تاکید بر تاثیر اعتصاب طولانی‌مدت که شامل ۳۳هزار کارگر ساعتی بود، اظهار کرد کسب و کار ما در موقعیت سختی قرار دارد و مقابله با چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم دشوار است.

او اشاره کرد این شرکت برای حفظ مزیت رقابتی خود و انجام تعهدات بلندمدت به مشتریان باید تصمیمات سخت بگیرد و تغییرات ساختاری را اعمال کند.

بیانیه اورتبرگ تعداد دقیقی از کاهش مشاغل را مشخص نکرد، اما با توجه به استخدام ۱۷۱هزار نفری بوئینگ در سراسر جهان در ابتدای سال – ۱۴۷هزار نفر از آنان در ایالات‌متحده – کاهش برنامه‌ریزی شده می‌تواند هزاران نفر را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته اورتبرگ، برنامه ۷۷۷ ایکس بوئینگ به‌ویژه تحت تاثیر موانع توسعه، توقف آزمایش‌های پرواز و اعتصاب مداوم قرار گرفته است. این مسائل زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده را به تعویق انداخته است. پیش‌بینی می‌شود اولین تحویل در سال ۲۰۲۶ باشد، تغییری که قبلا به مشتریان اطلاع داده شده است.

علاوه بر این، بوئینگ در نظر دارد تا ۷۶۷ سفارش باقیمانده خود را تکمیل کند و تولید تجاری این مدل را تا سال ۲۰۲۷ به پایان برساند. در عین حال، تولید هواپیمای سوخت رسانی KC-۴۶A که قرارداد نظامی کلیدی است، ادامه خواهد یافت.

بیزنس گزارش کرد، اورتبرگ مسیر دشوار پیش رو را اذعان و تاکید کرد بوئینگ در حین عبور از چالش‌های فعلی، باید اقدامات قاطعی را برای بازسازی و موقعیت‌یابی خود برای موفقیت‌های آینده انجام دهد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه