عمران و اشتغال

نماینده اهواز: خوزستان دچار فقر راه‌های مواصلاتی است



نماینده اهواز: خوزستان دچار فقر راه‌های مواصلاتی است

ایسنا/خوزستان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات راه در خوزستان گفت: استان خوزستان، دارای رتبه سوم تولید جی دی پی (GDP) در کشور است اما در حوزه زیرساختی دچار فقر راه‌های مواصلاتی است و راه‌های دسترسی استان مناسب نیست و مردم از ما انتظار دارند.

مجتبی یوسفی امروز (۲۵ مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به مشکلات راه در خوزستان اظهار کرد: در حوزه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و راه‌های مواصلاتی استان، فقر و کمبود دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اقدامات انجام شده، ادامه داد: پل عنافچه از سال ۹۸، بلاتکلیف مانده بود اما امروز ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم. همچنین در بخش راه، احداث راه‌آهن بصره به شلمچه آغاز شد. در یک سال و نیم گذشته، بیش از دو هزار روستا بهسازی و آسفالت شدند و تنها در کمتر از هشت ماه گذشته ۸۳۶ روستا آسفالت شدند.  

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی در استان افزود: ظرفیت نیروهای متخصص در خوزستان بسیار بالا است. هر کدام برای خود حرفی برای گفتن دارند. بنابراین، در مسئولیت‌های مختلف از نیروی بومی استفاده کنیم.    

وی ادامه داد: متاسفانه در اجرای پروژه‌های مسکن، تجربه خوبی نداشتیم و مسکن مهر به سرانجام نرسید. همچنین شهرهای جدید ایجاد شده از نظر اینکه بخواهند تبدیل به شهر شوند دچار مشکلات عدیده زیرساختی هستند.

یوسفی با اشاره به جابجایی ساکنان در پهنه خطر عنوان کرد: از سه سال گذشته، احداث یک هزار و ۶۸۰ واحد برای جابجایی منازل در پهنه خطر در اهواز آغاز شد که این طرح دارای پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی است و امیدواریم به زودی تکمیل شود.  

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به معیشت کارکنان وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد: بخشی از زحمات این پرسنل در قالب “فوق‌العاده ویژه” دنبال شد که بخشی مصوب و بخشی به دلیل عدم تامین مالی حذف شد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه