کشاورزی و دامپروری

تصمیم گیری بدون آمار تصمیم گیری با چشم بسته است



تصمیم گیری بدون آمار تصمیم گیری با چشم بسته است

به گزارش خبرنگار مهر، اول آبان روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در تقویم ایران نامگذاری شده است. مراسم گرامیداشت این روز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس مرکز آمار ایران و جمعی از مدیران کشوری برگزار شد.

غلامرضا گودرزی، رئیس مرکز آمار در این مراسم گرامیداشت گفت: نظام آماری کشور نیازمند یک تحول بنیادین است و این نیازمندی از سوی تمام کسانی که با آمار سروکار دارند درک شده است.

وی افزود: تصمیم‌گیری بدون آمار، تصمیم‌گیری با چشم بسته و به شکل نابینایی است. بنابراین تمام کسانی که این نیازمندی را درک کرده‌اند در حال همکاری برای تحقق تحول نظام آماری هستند.

رئیس مرکز آمار ایران درباره اقدامات این مرکز عنوان کرد: نخستین آن انجام سرشماری عمومی کشاورزی پس از ۱۰ سال است. در سرشماری امسال یکی از کارهایی که قرار است انجام شود مربوط به پایگاه ثبتی مبنا خواهد بود.

گودرزی اعلام کرد: هدف این است در خلأ موجود آماری همین پایگاه‌های ثبتی مبنا قرار گیرند.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان این که سرشماری عمومی کشاورزی ۱۲ آبان امسال کلید می‌خورد، یادآور شد: این سرشماری ضروری بود تا کارهای علمی در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

وی به اقدام دوم اشاره کرد و گفت: موضوع حساب ملی و اقماری در بخش‌های مختلف گردشگری، سلامت و… از دیگر اقدامات مرکز آمار است. همچنین تغییر ساختار مرکز آمار نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز آمار ایران در پایان گفت: امید است با همکاری نهادهای مربوطه آمار، مرکز آمار به جایگاه اصلی در تعامل با سایر بخش‌ها دست یابد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه