دسته‌بندی نشدهدلارطلا

تاثیرات انتخابات آمریکا بر بازار طلای جهانی چقدر است؟



تاثیرات انتخابات آمریکا بر بازار طلای جهانی چقدر است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دو نامزد انتخاباتی دونالد ترامپ و کاملا هریس برای کسب قدرت در رقابتی تن به تن هستند. این انتخابات در زمانی برگزار می‌شود که تنش‌های ژئوپلیتیکی در دو منطقه خاورمیانه و روسیه-اوکراین وجود دارد و در میان چرخه کاهش نرخ بهره همراه با تورم که هنوز بالاتر از هدف فدرال رزرو است. همه این عوامل در سال ۲۰۲۴ طلا را در سطح جهان تقویت کرده است و آیا انتخابات ایالات متحده نیز باعث صعود تازه خواهد شد، اما پیروزی چه کسی مهم است؟

 

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار طلای جهانی

در حال حاضر، هر اونس طلا نزدیک به بالاترین حد تاریخی خود یعنی ۲۷۵۸ دلار و ۵۴ سنت است و قیمت طلای آمریکا به ۲۷۵۸ دلار و ۵۴ سنت در هر اونس نزدیک شده است. این اوج‌های جدید در اوایل این هفته به دلیل نوسانات در بازار سهام، افزایش تنش‌ها در جنگ خاورمیانه و نوسانات سود خزانه در آستانه انتخابات آمریکا ثبت شد.

به دنبال روندهای بین‌المللی، قیمت طلا و نقره نیز در سال ۲۰۲۴ بازدهی قابل‌توجهی داشته است.

نتایج بررسی نشان داد که موضع کلی سیاست مالی ممکن است در دوران ترامپ و هریس مشابه باشد، اما این دو دیدگاه‌های کاملاً متضادی از نظر مالیات و هزینه ارائه می‌دهند.

نتایج بررسی در مورد شانس بالاتر پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری در انتخابات نشان داد، شرط‌بندی بازارها شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و پیشنهاد کاهش مالیات شرکت‌ها را افزایش می‌دهد. کاهش مالیات از نرخ ۲۱ درصد به ۱۵ درصد منجر به افزایش کسری فدرال رزرو آمریکا می‌شود.

همانطور که گفته شد، این می‌تواند باعث تقویت طلا شود. در این بیانیه آمده است، ترامپ متعهد شده است که کاهش مالیات را با درآمدهای ناشی از تعرفه‌های واردات تامین کند. سیاست‌های ترامپ بزرگترین خطرات صعودی را برای تورم ایجاد می‌کند. با توجه به تاثیر تعرفه‌ها بر قیمت واردات، که می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند که نرخ‌های بهره را بالاتر از آنچه در غیر این صورت انجام می دهد، نگه دارد.

اگر سیاست‌ها در این مسیر حرکت کنند، می‌تواند منجر به رشد ضعیف‌تر، تورم بالاتر و تا حدودی سخت‌تر سیاست‌های فدرال رزرو نسبت به ترکیب سیاست‌های موجود شود.

طبق اعلام گودریترن، دوره دوم ترامپ باعث عدم اطمینان در رابطه با تعرفه های بالاتر بر کالاهای چینی و عقب نشینی جهانی از تجارت آزاد خواهد شد و ریاست جمهوری هریس تهدید کمتری برای چشم انداز کوتاه مدت چین خواهد بود.

انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه