اقتصاد کلان

بازار بورس در هفته‌ای که گذشت



در هفته‌ای که گذشت، بازار سرمایه روند نوسانی را تجربه کرد و در روزهای نخست روند نزولی داشت اما با وجود افزایش شاخص، هفته جاری را با حدود ۳۲ هزار کاهش نسبت به آخرین روز هفته گذشته به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، بورس هفته جاری را با روند نوسانی سپری کرد و نهایتا کاهش ۳۲ هزار واحدی را در شاخص کل بورس شاهد بودیم. شنبه هفته جاری (ششم آبان ماه) شاخص با کاهش حدود ۴۶ هزار واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی یک میلیون و ۹۵۵ هزار واحد ایستاد. روز دوم این هفته اما شاهد افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس بودیم.

دوشنبه هفته جاری این روند ادامه پیدا کرد، چرا که شاخص کل در بازار سرمایه رشد ۲۰ هزار واحدی را داشت و عدد شاخص به یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد رسید.

در روز بعد، این شاخص با افت ناچیز ۱۹۵ واحدی، روی همان یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد ایستاد. نهایتا بازار سرمایه روز چهارشنبه روند نزولی در بازار سرمایه ادامه داشت و شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد رسید.

فرابورس اما روند نزولی را تجربه کرد و در هفته‌ای که گذشت از ۲۴ هزار و ۵۷۵ واحد با کاهش ۵۱۲ واحدی به ۲۴ هزار و ۶۳ واحد رسید.

فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و غیره بیشترین تکرار را در میان نمادهای شاخص داشتند و بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، و غیره نیز بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس در هفته جاری گذاشتند.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه