عمران و اشتغال

بخش خصوصی برای حضور در بازارهای جهانی برنامه‌ریزی کند



معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت مردمی در عرصه داخلی و خارجی گام‌های موثری در تسهیل و رشد و رونق فعالیت تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی برداشته است.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی قبل از افتتاح بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در جمع فعالان این حوزه و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: صنعت کاشی و سرامیک ضمن اینکه نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارد بخاطر اینکه با هنر و ذوق و قریحه ایرانی آمیخته شده، مورد پسند و اقبال مردم در ده‌ها کشور دنیا قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هنر از دیرباز و بویژه از دوره اسلامی سبب جذابیت، رشد و شکوفایی قابل توجهی رشته‌های گوناگون از جمله معماری، خوشنویسی، نقاشی، قالیبافی، گلدوزی، سفالگری و کاشی و سرامیک شده و تجلی توحید و معنویت را  می توان در هنری که در گنبد، مناره، محراب، کتیبه‌ها و نقوش بکار رفته در مساجد و بناهای تاریخی مشاهده کرد.

وی با اشاره به تاثیر  ژرف و ماندگار هنر گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که یک ایده، تفکر و اندیشه اگر در قالب جذاب هنر ارایه شود دلنشین و ماندگار خواهد بود و در این راستا فعالان عرصه کاشی و سرامیک برای رشد و رونق بیشتر تولیدات خود باید از ظرفیت هنرمندان و طراحان بیش از پیش استفاده کنند.

معاون رئیس‌جمهور ارتباط صنعت کاشی و سرامیک  با علم و فناوری را در راستای تاکید دولت مبنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه حائز اهمیت دانست و گفت: دولت در برنامه ۵ ساله هفتم بر مهارت آموزی به دانش آموزان و دانشجویان توجه جدی داشته است  و بی تردید شکل گیری ارتباط دوسویه در این رابطه  می تواند در آینده این صنعت و هم برای اشتغال جوانان مفید باشد.

وی اهتمام دولت برای ساخت مسکن و این‌که «تاکنون زمین رایگان برای ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی تامین شده است» را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: این اقدام دولت در بخش های مختلف صنعت کشور از جمله بخش کاشی و سرامیک رونق مضاعفی ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: دولت همچنین اقدامات مبنایی و پایدار برای رشد صنعت و حمایت از تولید را در دستور کار قرار داده است، از جمله فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و اجرای توافقات و اسناد امضا شده با کشورهای مختلف و نیز استفاده از ظرفیت عضویت در سازمان شانگهای و گروه قدرت های نوظهور اقتصادی بریکس را با قوت ادامه می دهد  که بی تردید فرصت‌های مغتنمی برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله صادرات کالاهای ایرانی و بازاریابی های جدید محسوب می شود.

حسینی لزوم برنامه ریزی فعالان بخش خصوصی برای حضور موثر و فعال در بازارهای جهانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه مواد اولیه صنعت کاشی و  سرامیک که خاک رس و مواد معدنی است در داخل کشور وجود دارد باید تلاش کرد با مدیریت قوی و کاهش هزینه ها، در عرصه رقابت در بازارهای مختلف جهانی وارد شد و نقش آفرینی کرد.

وی بر حمایت دولت از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان بخش خصوصی تاکید کرد و اظهارداشت: اینکه رئیس جمهور ساعت‌ها با فعالان و کارآفرینان بخش های مختلف صنعتی و تولیدی بخش خصوصی جلسه می گذارد و برای رفع مشکلات و گره گشایی از مشکلات آنان ضرب الأجل تعیین می کند اقدام کم سابقه و ارزشمندی است و نشان دهنده اهتمام و حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی است. دولت همچنین با اشراف به مشکلات دیوانسالاری اداری مصمم است مشکلات این عرصه را برطرف و مسیر فعالیت تولیدکنندگان را تسهیل و هموار سازد.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه در فضای نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را اقدامی پسندیده و مفید توصیف کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف کاهش ترافیک و تسهیل رفت و آمد مردم و صرفه جویی در وقت و انرژی احداث شده است و از استاندارد های خوبی در برگزاری نمایشگاه برخوردار است و بنای دولت نیز حمایت و تقویت فعالیت نمایشگاه بین المللی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه،  فرصت مناسبی است که شرکت‌های داخلی و خارجی و صادرگنندگان، محصولات خود را در آن به نمایش بگذارند البته در کنار این باید به حضور درنمایشگاه های بین المللی در کشورهای مختلف و نیز برپایی نمایشگاه در سطح استان ها اهتمام داشت.

 معاون رئیس جمهور در امورمجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه و فلسطین گفت: صهیونیست‌ها بی رحمانه و در نهایت ددمنشی و در سایه حمایت آمریکا و برخی دولت های غربی مشغول ارتکاب جنایت جنگی هستند. رژیم صهیونیستی در عرصه نبرد نظامی، اطلاعاتی و افکارعمومی جهان شکست خورده است لذا سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با حمایت همه جانبه از قتل عام مردم غزه می خواهند رژیم صهیونیستی و نتانیاهو را تقویت کرده و سرپا نگه دارند ولی این آغاز اضمحلال اسرائیل خون آشام است، چون ظلم و جنایت دوام ندارد. اگر چه دولت‌های غربی از جنایت رژیم صهیونیستی حمایت می کنند ولی ملت‌ها بیدار شده و با شرکت در تظاهرات گسترده این جنایت‌ها را محکوم و از مردم فلسطین حمایت می کنند.

در این مراسم صفدری زاده رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک نیز در سخنانی ضمن محکوم کردن وحشی گری رژیم صهوینیستی در کشتار مردم مظلوم غزه، گفت: ضمن انزجار و نفرت خود از وحشی گری‌های رژیم صهونیستی، برای هر نوع کمک به مردم  مصیبت زده و غم زده فلسطین اعلام آمادگی می کنیم و امیدواریم تحلیل رهبر معظم انقلاب در نابودی رژیم صهیونیستی هر چه زودتر محقق شود.

وی همچنین با اشاره به رشد صنعت کاشی و سرامیک کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی گفت: سال ۵۷ واحد تولید مهمی در کشور وجود نداشت اما امروز در سایه حمایت های نظام اسلامی، از کشورهای مهم و مدعی  در حوزه تولید کاشی و سرامیک در دنیا هستیم و امیدواریم با اهتمام دولت مردمی در استفاده از توان بخش خصوصی و توجه به مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری ها، این صنعت هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

به مناسبت سالروز حمله تروریستی به شاهچراغ، بیست و هشتمین نمایشگاه کاشی و سرامیک به دست آرتین سرایداران که در این حمله تروریستی پدر، مادر و برادرش به شهادت رسیده بودند افتتاح شد.

حسینی همچنین از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید و در گفت و گو با تولیدکنندگان و فعالان تولید کاشی و سرامیک از نزدیک در جریان ظرفیت ها این حوزه و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه