کشاورزی و دامپروری

بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی حاج محمد، مدیرعامل مؤسسه جهاد توسعه درباره مشارکت مردم در بخش کشاورزی گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، طرح احداث ۵ شهر مولد کشاورزی و طرح‌های آبخیزداری توسط این مؤسسه در دست اجرا است که عمده این طرح‌ها با رویکرد دانش بنیان و فناوری‌های روز منطبق بر اهداف سند ملی امنیت غذایی است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی شهرهای مولد کشاورزی تدوین و برای اجرا ابلاغ شد که این طرح رویکردی کاملاً نوین به ایجاد شهرهای مولد در حوزه کشاورزی دارد و تمرکز آن بر افزایش اشتغال و تولید است.

وی ادامه داد: این شهرها با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، افزایش میزان اشتغال و افزایش درآمد فعالان عرصه کشاورزی می‌شود که نقش محوری مدیریت این شهرها نیز بر عهده مردم قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه جهاد توسعه گفت: برآورد اولیه ما ایجاد ۵ شهر مولد کشاورزی در دولت سیزدهم بوده که در استان بوشهر شکل‌گیری این شهر با پیشرفت قابل توجهی همراه است.

وی تصریح کرد: این طرح، تولید در واحد سطح را ۸ تا ۱۰ برابر می‌کند که باعث افزایش مزیت اقتصادی تولید و مشارکت گسترده مردم می‌شود.

مدیرعامل جهاد توسعه اظهار کرد: اجرای دو طرح بزرگ آبخیزداری و احیای قنوات با مشارکت مردم برای بهینه‌سازی منابع پایه و جلوگیری از عوامل آسیب‌ زا مانند سیلاب و خشک‌سالی در حال اجرا است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه