کشاورزی و دامپروری

توسعه آبزیان تضمین کننده امنیت غذایی در سال ۱۴۲۰



به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین حسینی، رییس سازمان شیلات ایران در آیین ماهی‌دار شدن قفس‌های دریایی در جویبار از صیادان به عنوان صاحبان اصلی تکثیر و توسعه ذخایر آبزیان یاد کرد و گفت: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا محور، وظایف و تکالیف شیلات سنگین شده است.

وی با اظهار اینکه گردشگری شیلاتی و ایجاد جایگاه‌های دومنظوره و چندمنظوره شیلاتی از جمله این برنامه‌ها است، گفت: اکنون بحث کارکردهای چند منظوره در حوزه آبزی‌پروری مطرح است و صیادان و تشکل‌های صیادی در این زمینه نقش دارند.

حسینی از ابلاغ زنجیره ارزش شیلاتی به ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: آزادسازی سواحل به معنی رهاسازی سواحل نیست و فعالان اقتصادی و قشر اصلی و زحمتکش جامعه شیلاتی می‌توانند این ساحل را مولدسازی کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به دریافت مصوبه سخت و زیان‌آور شدن صید و صیادی با کمک نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار آن در حال انجام است و امیدواریم بعد از ۲۵ سال این طرح عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کشور قوی و مقتدر داشته باشیم باید پاشنه‌های آشیل تحریمی را بشناسیم، افزود: سیاست‌های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری وظیفه شیلات را برای توسعه کار بیشتر کرده است.

حسینی ادامه داد: اگر قرار است در سال ۱۴۲۰ غذای بیش از ۱۲۰ میلیون نفر را تأمین کنیم دیگر نمی‌توانیم به سمت پروتئین‌های پرآب‌بر برویم و راه نجات بشریت توسط سازمان خواربار جهانی توسعه آبزیان قلمداد شده است.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: صنعت شیلات به صید و صیادی محدود شده بود اما مازندران پیشرو معرفی پتانسیل‌های مختلف در حوزه شیلاتی در کشور به شمار می‌رود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه