اخبار ویژه

جمهوری اسلامی ایران دفاع از فلسطین را آرمان و آبروی خود می‌داند – ارتباط فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دبیر کل سیاسی حماس اظهار کرد: معظم له بار دیگر مواضع صریح و روشن کشورمان در خصوص مسئله فلسطین را بیان فرمودند که جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید به خود را نخواهد داد.

وی افزود: برخی کشورهای مسلمان در ماجرای غزه سیاست دوگانه را دنبال کردند یعنی در ظاهر امر خود را دلسوز فلسطین و مردم غزه نشان دادند اما در خفا با مراودهای تجاری و تعاملات تسلیحاتی به مردم مظلوم غزه از پشت خنجر زدند، آن دولت‌ها خائن به دنیا اسلام و مردم مظلوم فلسطین و غزه هستند.

خطیب جمعه تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از فلسطین را آرمان و آبروی خود می‌داند و اینکه این حمایت را فریاد بزند ابای ندارد.

آل‌هاشم با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) تاکید کرد: امام با اعلام چنین روزی مسئله فلسطین را در وجدان‌های بشری بیدار در واقع مطرح کردند و همه فریادها را علیه صهیونیست‌ها متمرکز ساختند و هر سال شاهد استقبال فراوان و گسترده مسلمانان در این مراسم هستیم.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مسلمان برگزار شده و فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

امام جمعه تبریز گفت: مطمئن هستم مردم غیور آذربایجان به ویژه مردم غیرتمند تبریز همراه مردم ایران اسلامی آئین روز جهانی قدس را همراه با مسلمانان کشورهای دنیا پرشکوه‌تر از هر سال برگزار خواهند کرد.

آل‌هاشم تصریح کرد: روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل و. صف بندی عدل مقابل ظلم است و روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز امت اسلامی و روز عینت بخشیدن به واژه غیرت و صحنه نمایش دفاع از مظلوم است و از مردم استان دعوت می‌کنم با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر روحیه ظلم ستیزی این دیار را به رخ جهانیان بکشند.

*** ۱۲ فروردین روز جمهوریت و اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی به یک معنا می‌توان این روز را جمهوری و اسلامیت ملت ایران و نظام مقدس اسلامی بدانیم.

می‌کردند اما وقتی جمهوری اسلامی این سبک جدید حکومت پدید آمد هر دو اردوگاه با حیرت و ستیزه جویی در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند اما در ۴۵ سال گذشته جمهوری اسلامی در مقابل این همه خصومت و دشمنی با قدرت و استحکام ایستاد و نه تنها ضعیف نشده بلکه قوی‌تر شده است.

وی تصریح کرد: البته با آرمان‌های انقلاب اسلامی هنور فاصله داریمک اما این به معنای عدم پیشرفت کشور نیست امروز ایران اسلامی در منطقه ید طولانی دارد و اراده‌اش را می‌تواند بر اراده استکبار غالب کند.

آل هاشم ادامه داد: امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری جزو کشورهای پیش رو هست و در حوزه نظامی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم لذا باید روز جمهوری اسلامی را گرامی بداریم و تلاش کنیم این نظام مقدس به قله‌های پیشرفت برسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سوال «نسبت سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم با هدف رشد اقتصاد هشت درصدی چیست؟» گفت: راه رسیدن به رشد اقتصاد هشت درصدی رونق و جهش تولید است که موجب تغییر و پیشرفت تمامی عرصه‌های اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار، رونق صادرات، ایجاد درآمد ارزی، کاهش نرخ تورم، از بین رفتن معضل ربای بانکی و فقر در طبقات ضعیف اجتماعی و … از سایر تغییرهای حاصل از جهش تولیدی در جامعه است.

وی گفت: روز طبیعت امسال با بیست و یکم رمضان سالروز شهادت حضرت علی (ع) مصادف شده است و از مردم خواهش می‌کنم تا حرمت ماه رمضان را نگه دارند.

آل هاشم تاکید کرد: سفر کردن به طبیعت یکی از فعالیت‌های مهم برای سلامت مردم است اما برای حفاظت آن نیز باید به همان اندازه دقت کنیم و یادمان باشد که محیط زیست متعلق به همه انسان‌ها و آیندگان ما است.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه