کشاورزی و دامپروری

جهش تولید برای ۱۰ محصول در دیم‌زارهای استان سمنان برنامه ریزی شد



به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضایی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از دیمزارهای جنوب سمنان ضمن بیان اینکه طرح جهش تولید همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز در حال انجام است، ابراز داشت: اجرای این طرح در استان سمنان برای ۱۰ محصول برنامه‌ریزی شده است.

وی ضمن بیان اینکه ۱۴ کارشناس بر اجرای این طرح در استان سمنان نظارت می‌کنند، افزود: در میان محصولات دیم گندم بیشترین میزان تقاضا را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این طرح در ۲۰ هزار هکتار دیمزارهای استان اجرا می‌شود، ابراز داشت: از این میزان ۱۱ هزار و ۳۷۶ هکتار به محصول گندم تعلق گرفته است.

رضایی ضمن بیان اینکه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید بذر طرح جهش تولید در دیمزارهای استان سمنان هزینه شده است، تصریح کرد: محل تأمین این هزینه از تبصره ۱۶ صندوق برکت ستاد اجرایی فرمان امام خواهد بود که از محل این تسهیلات ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی به ارزش ۴۷ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی ضمن بیان اینکه یک هزار و ۹۲۱ کشاورز در این طرح مشارکت دارند، افزود: این کشاورزان دوهکتار سطح زیر کشت دیمزار خود را به پرورش آفتابگردان به عنوان دانه روغنی اختصاص دادند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه