عمران و اشتغال

خوزستان از بهترین استان‌ها در استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح است



ایسنا/خوزستان رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جزو بهترین استان‌های کشور در اجرا و استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح هستیم.

پیمان رحمتی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در حوزه نظام مهندسی ساختمان در خوزستان، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر حسب وظایف ابلاغ شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۱۵ نوع مجوز فعالیت در حوزه انجام خدمات فنی و مهندسی صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه در این راستا طی چند سال گذشته آمار صدور، ارتقاء و تمدید پروانه‌های مهندسی و کاردانی افزایش چشمگیری داشته است، افزود: در بحث بررسی، صدور ،تمدید و ارتقاء پروانه اشخاص حقیقی در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۴۲۱ پروانه صادر شد اما این عدد فقط در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲ هزار و ۲۶۴ پروانه رسید که ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به کاهش مدت زمان صدور این مجوزها از یک ماه در سال ۱۳۹۵ به یک هفته در سال ۱۴۰۲، گفت: در بحث بررسی، صدور، تمدید و ارتقاء پروانه اشخاص حقوقی در سال ۱۳۹۵ فقط ۲۰ پروانه صادر شد که این عدد با بیش از ۱۱۳۵ درصد افزایش فقط در ۶ ماهه امسال ۲۲۷ پروانه بود.

رحمتی عنوان کرد: در زمینه صدور گواهینامه‌های آموزشی و دوره‌های تمدید و ارتقاء پروانه‌ها (مهندسی و کاردان‌ها به صورت الکترونیکی) نیز در ۶ ماهه امسال بیش از ۱۲ هزار پروانه صادر شده که در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۵ که مدت زمان این گواهینامه‌ها یک ماه زمان می‌برد، بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان حدود ۲۰ هزار عضو دارد که از این تعداد بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ عضو دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح در خوزستان از انتهای سال ۱۳۹۸ به صورت مرحله‌ای شروع و منجر به افزایش تعداد سازندگان دارای صلاحیت ‌شده است، به نحوی که در این بخش برای بیش از ۴۰۰ شخص حقیقی و ۱۰۰ شرکت حقوقی در استان پروانه‌ صادر شده است.

رحمتی عنوان کرد: در ابتدای فعالیت مجریان دارای صلاحیت در استان از خدمات این افراد برای ساختمان‌های بالای ۸ سقف استفاده شد اما با افزایش تعداد مجریان دارای صلاحیت در حال حاضر استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح به ساختمان‌های “گروه ب به بالا” تعمیم یافته است.

وی یادآور شد: خوزستان به دلیل نبود مجریان ذیصلاح از آخرین استان‌هایی بوده که بکارگیری مجریان ذیصلاح در آن اجباری شد اما در حال حاضر جزو بهترین استان‌ها در اجرا و استفاده از خدمات مجریان است و این امر سبب افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری طبق نقشه‌های فنی می‌شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه