کشاورزی و دامپروری

صادرات آبزیان در ۵ ماه نخست سال افزایش یافت



به گزارش خبرنگار مهر، بازار گوشت به وسیله دام، طیور و آبزیان تأمین می‌شود. در ایران مصرف گوشت مرغ نسبت به انواع دیگر گوشت بالاتر است. این امر سبب نوسان قیمتی آن شده از این رو ضرورت دارد آبزیان تولید داخل سهم بیشتری در بازار داشته باشند.

افزایش تولید، علاوه بر ساماندهی بازار گوشت کشور منجر به ارزآوری شده و سهمی از بازار جهانی را از آن خود می‌کند. متولیان امر به دنبال افزایش کمی و کیفی محصولات آبزی بوده و در این راستا مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: بیش از ۸۳ هزار تن آبزی معادل ۱۴۰ میلیون دلار در ۵ ماه نخست سال صادر شده است. این میزان صادرات آبزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد از نظر وزنی و ارزشی افزایش داشته است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، عباس مختاری درباره صادرات میگو اظهار کرد: در این بازه زمانی صادرات میگو ۱۱ هزار و ۱۰۴ تن و به ارزش ۳۷.۶ میلیون دلار بوده که نسبت به ۵ ماه ۱۴۰۱ از نظر مقدار ۴۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در ادامه افزود: صادرات انواع خوراک آماده آبزیان از ۱۵ هزار و ۲۳۶ تن و به ارزش ۱۰.۲ میلیون دلار در ۵ ماه ۱۴۰۱ به مقدار ۲۸ هزار و ۶۲۸ تن و به ارزش ۲۳.۶ میلیون دلار در ۵ ماه سال جاری رسیده است.

وی گفت: این میزان صادرات خوراک آماده آبزیان ۸۸ درصد به لحاظ وزنی و ۱۳۲ درصد به لحاظ ارزشی افزایش نشان می‌دهد.

مختاری همچنین یادآور شد: صادرات انواع تون ماهیان در مدت یاد شده ۳ هزار و ۳۴۷ تن و به ارزش ۲.۹ میلیون دلار بر اساس آمار گمرک ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۱۴۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۹۸ درصد رشد داشته است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه