اقتصاد کلان

طلا از فرصت استفاده کرد



قیمت طلا امروز(چهارشنبه) پس از عقب نشینی بازده دلار و اوراق قرضه افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آمار تورم ایالات‌متحده بودند که می‌تواند نشانه‌های بیشتری را در مسیر سیاست افزایش نرخ فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۸ درصد افزایش به ۱۹۳۸ دلار رسید که بالاترین قیمت از ۲۰ ژوئن بود و طلای آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۹۳۹ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از ۱۱ مه رسید و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان کرد. بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز به پایین‌ترین حد خود در حدود به یک هفته گذشته رسید.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG گفت: اخیراً با توجه به انتظارات گسترده برای نشان دادن تعدیل بیشتر در فشارهای قیمتی، قیمت طلا اخیراً  با اعتماد مجدد مواجه شده است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که داده‌های تورم در ماه ژوئن پس از جهش ۴ درصدی ماه مه، ۳.۱ درصد افزایش یابد که پایین‌ترین نرخ از مارس ۲۰۲۱ خواهد بود. انتظار می‌رود نرخ‌های اصلی از ۵.۳ درصد به ۵ درصد کاهش یابد اما همچنان به طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است.

طبق ابزار CME’s Fedwatch، بازارها با احتمال ۹۲ درصدی فدرال رزرو در جلسه سیاست گذاری خود در ۲۵ تا ۲۶ جولای، نرخ ها را ۲۵ واحد افزایش می‌دهند. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

در حالی که تعدادی از اعضای فدرال رزرو روز دوشنبه گفتند که بانک مرکزی در آستانه پایان‌دادن به سیاست‌های انقباضی پولی خود است، جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک بار دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی در روز سه شنبه هدف کوتاه‌مدت خود را افزایش نداده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳.۲۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۲۹ دلار و ۲۱ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۵۳ دلار و ۶۱ سنت رسید.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه