انرژی

نقره داغی شهروندان توسط بنزین فروشان سیار



به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته پس از اختلال در سامانه هوشمند شبهاتی برای گرانی بنزین مطرح شد که به طور مکرر از سوی مقامات مسؤول تکذیب شد، به دنبال این شایعات بنزین توسط برخی از بنزین فروشان سیار به قیمت دلخواه ارائه می‌شد به طوری که حتی هر لیتر بنزین به بیش از ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. این موضوع منجر به گله‌مندی بسیاری از شهروندان شد و با انتشار رسیدهای برداشت جایگاه‌های سیار انتقاد کردند.

همان زمان جعفر سالاری نسب مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های در واکنش به این سوال که برخی از جایگاه‌های سیار بنزین را لیتری ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رساندند، به مهر گفت: همه جایگاه‌های موجود در سراسر کشور با نرخ آزاد ۳ هزار تومان بود و بیش از ۶۰ درصد از جایگاه‌های سوخت تا پیش از ظهر در مدار قرار گرفته بود.

البته وزیر نفت هم از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت، توزیع سوخت از طریق ۴۲۰۰ پمپ بنزین و گاز در حال توزیع است و هیچ سوختی خارج از شبکه رسمی کشور با قیمت‌های غیر مصوب به وسیله شرکت‌های نفت و گاز عرضه نمی‌شود.

اما سوال اینجاست که آیا نباید نظارتی بر جایگاه‌های سیار وجود داشته باشد که هر کدام به دلخواه قیمتی را به مشتری القا نکنند، اگر جایگاه داران و وزارت نفت در این مساله دخالتی ندارند پس کدام یک از سازمان‌های متولی می‌توانند از حضور جایگاه‌های سیار و گران فروشی آنها جلوگیری کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه