اقتصاد کلان

هوش مصنوعی ابزار جدید بانک آمریکا در برابر رقیبان شد



مورگان استنلی در حال شکست دادن همتایان خود در مسابقه هوش مصنوعی است و قصد دارد ابزار هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، مورگان استنلی، بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی برای اولین بار در ماه مارس برنامه‌های دستیار مبتنی بر جی پی تی-۴ (OpenAI) را فاش کرد.

به گفته جف مک میلان، مدیر اجرایی شرکت، این ابزار که دستیار هوش مصنوعی مورگان استنلی (AI @ Morgan Stanley Assistant) نام دارد، برای کمک به مشاوران مالی و کارکنان با فراهم کردن دسترسی به پایگاه داده مورگان استنلی شامل حدود ۱۰۰ هزار گزارش و سند طراحی شده است.

همتایان آن از جمله گلدمن ساکس و جی‌پی مورگان نیز در حال بررسی پتانسیل هوش مصنوعی در خدمات مالی هستند اما مورگان استنلی اولین شرکتی است که در وال استریت در واقع با چنین راه‌حلی کار می‌کند.

بر اساس این گزارش، دستیار هوش مصنوعی این شرکت مالی تنها آغاز برنامه‌های مورگان استنلی برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی مولد است. این بانک در حال حاضر در حال اجرای آزمایشی ابزار دیگری به نام Debrief است که به‌طور خودکار محتوای جلسات مشتریان را خلاصه و به دنبال آن ایمیل‌ها را تولید ‌کند.

مورگان استنلی در ماه مارس اعلام کرده بود که در حال آزمایش یک ربات گفت‌وگوی مبتنی بر OpenAI است تا برای ۱۶ هزار مشاور مالی خود بررسی داده‌های تحقیقات داخلی را در اطلاعات مرتبط فراهم کند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه