ارتباطات و فن آوری اطلاعات

پرسرعت ترین شبکه اینترنت جهان از راه رسید



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، نسل جدید اینترنت پرسرعت که با همکاری دانشگاه تسینگهوا، چاینا موبایل و شرکت CERNET.com ایجاد شده، دارای یک شبکه انتقال کلی است که بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر را در بر می گیرد و ۳ شهر پکن، ووهان و گوانگژو را به هم متصل می کند.

این دستاورد فناورانه مهمی برای شبکهFITI یا «پروژه ملی فناوری زیرساخت اینترنت آینده» است. پروژه مذکور از زمان عملیاتی شدن در ۳۱ جولای سال جاری میلادی با ثبات و با اطمینان در حال اجرا است و چند تست مختلف را پشت سر گذاشته است.

شبکه FITI که با فناوری‌های اختصاصی چین کار می‌کند، از یک رابط IPv۶ فوق‌سرعت و نسل بعدی روتر مرکزی اینترنت ۱.۲T بهره می‌برد. هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری در داخل این کشور تولید می شوند. شبکه مذکور حاصل تلاش ۴۰ دانشگاه چینی است که از فناوری IPv۶ این شرکت استفاده می کنند.

به این ترتیب می توان ادعا کرد سرعت شبکه اینترنت چینی از رقبایش ۱۰ برابر بیشتر است. کارشناسان قبلا پیش بینی می کردند نرخ انتقال داده در ۲۰۲۵ میلادی از یک ترابیت بر ثانیه فراتر رود.

شبکه جدید بخشی از پروژه Cernet چین است که مراکز تحقیقاتی و آموزشی در کشور را به یکدیگر مرتبط می کند تا فناوری اینترنت پرسرعت تامین شود. این پروژه نشان دهنده تعهد چین به حاکمیت فناوری با توسعه و ایجاد تمام نرم افزار و سخت افزارها در داخل کشور است.



منبع مهر

نوشته های مشابه