دسته‌بندی نشده

گفتگو تلفنی وزیر خارجه ایران و لوکزامبورگ



به گزارش اقتصادآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گو، با اشاره به سابق طولانی وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در امور دیپلماتیک، بر لزوم توسعه و گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور  و تداوم رایزنی ها تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ارتکاب جنایات جنگی توسط رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی در غزه در نتیجه اقدامات افراط گرایانه نتانیاهو در به شهادت رساندن زنان و کودکان در غزه تاکید کرد: اقدامات گروه های مقاومت فلسطینی در راستای مقابله با اشغالگری بر اساس حقوق بین الملل است و جنایات جدید رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن ۴۵۰۰ کودک و زن و غیرنظامیان، بی خانمان ساختن صدها هزار نفر، حمله به بیمارستان های غزه، کشتار انسانها در حمله به یک کلیسا در غزه و تدوام محاصره این منطقه به منظور جلوگیری از رساندن آب، غدا، دارو و سوخت علیرغم تلاش های سازمان ملل متحد، نشان دهنده عجز رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین است.

ژان آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این‌گفت و گوی تلفنی، با اشاره به واقف بودن به شرایط بحرانی در غزه گفت: امیدوار هستیم هر چه سریع تر تنش ها خاتمه یافته و راه حل سیاسی در  اولویت قرار گیرد.

وزیر امور خارجه  لوکزامبورگ خاطر نشان کرد همواره نقش سازنده و فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه میتواند به برقراری صلح و بازگشت آرامش کمک کند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه