انرژی

مذاکره ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در صنایع نفت و گاز



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شانا، جواد اوجی، وزیر نفت امروز چهارشنبه ۱۹ مهر همزمان با ورود به مسکو برای شرکت در هفته انرژی روسیه و مذاکره‌های دوجانبه و چندجانبه با فعالان حوزه انرژی با اشاره به اینکه این هفته، به‌عنوان هفته انرژی روسیه نامگذاری شده است، گفت: من به دعوت الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در این رویداد شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: در این رویداد مهم همه فعالان حوزه صنعت نفت و گاز و شرکت‌های توانمند جهان حضور دارند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه ذخایر غنی هیدروکربوری دارند، گفت: از همین رو دو کشور، از ظرفیت‌های خوبی برای همکاری در صنعت نفت و گاز برخوردارند.

اوجی با بیان اینکه در دولت سیزدهم قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های روس در زمینه بالادستی و پایین‌دستی امضا کرده‌ایم، افزود: بعضی از این قراردادها نتیجه داده و در بعضی از میدان‌های نفتی تولید نفت آغاز شده است.

وی تأکید کرد: در این سفر همچنین مذاکراتی برای تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد که پیش از این با شرکت‌های روس در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده بود، انجام خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: از آنجا که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به‌عهده وزیر نفت ایران است، نشستی هم در حوزه پیگیری مذاکرات دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی بین دو کشور خواهیم داشت، نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در ماه نوامبر (آبان – آذر) در تهران برگزار خواهد شد.

اوجی افزود: هدف اصلی از این سفر پیگیری تفاهم‌نامه‌ها، قراردادها و پروژه‌ها با شرکت‌های روس و استفاده از ظرفیت هفته انرژی روسیه برای پیشبرد برنامه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران است.

وی گفت: در دولت سیزدهم، قراردادهای مطلوبی در زمینه انرژی با کشورهای همسایه امضا کردیم و در جریان این سفر نیز با نشست‌های دوجانبه مذاکره برای ادامه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود را پیگیری می‌کنیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه