تولید و تجارتمنتخب سردبیر

حذف واسطه‌ها با ایجاد سازوکار جدید در زمینه تامین و واگذاری نهاده‌های کشاورزی



ایسنا/مرکزی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با واگذاری تامین نهاده‌ها به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، واسطه‌ها یا شرکت‌های صوری و کاغذی حذف می‌شوند.

علیرضا سلیمی ۲۹ اردیبهشت‌ماه در جریان سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به محلات و دلیجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان این سفر تصمیمات خوبی از جمله در مورد پارک جنگلی ۱۵ خرداد دلیجان گرفته شد. مقرر شد که طرح جدیدی ارائه شده و به صورت ۳۰ ساله به شهرداری واگذار شود. در رابطه با مزرعه کشتو نراق و صالح‌آباد نیز دستورات خوبی داده شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن محلات و دلیجان در منطقه خشک ادامه داد: در زمینه لایروبی مقرر شد تا به هر شهر ۱۲ میلیارد تومان اختصاص یابد و از استان نیز چهار میلیارد تومان به هر کدام از آنها تخصیص داده شود.

وی افزود: در زمینه شهرک ماهیان زینتی محلات نیز در  تماس با بزرگی(مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی) دستورات خوبی داده شد که تا شهریور تعیین تکلیف شود. در ارتباط با دهکده گل و توسعه آن نیز دستور خرید یک رشته قنات و اجرایی شدن فاز دوم دهکده نیز داده شد.

وی تصریح کرد: در بازدید از نمایشگاه باغ گل کیهان، درخواست مجموعه، تخصیص وام برای تکمیل بود که به دلیل کمبود زمان امکان بیان آن فراهم نشد که امیدواریم دستورات لازم در ارتباط با آن داده شود. در حوزه صادرات و ایجاد گلخانه‌های کوچک که می‌تواند تحولی در حوزه تولید در شهرستان ایجاد کند، دستور خوبی داده شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در جریان این سفر، تصمیم ملی در زمینه تامین نهاده‌ها نیز گرفته شد. سازوکار جدید در زمینه تامین و واگذاری آن به تولیدکننده در حال طراحی است که طی ۲ الی ۳ ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: با واگذاری این کار به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، واسطه‌ها یا شرکت‌های صوری و کاغذی حذف می‌شوند که شرایط مطمئنی برای تولیدکننده فراهم شود تا نسبت به تامین به موقع نهاده‌ها یقین پیدا کند، از طرفی، سودجویی‌هایی که در میانه راه اتفاق می‌افتد حذف شود و از طرف دیگر، وزارتخانه اشراف کامل در زمینه زنجیره توزیع خواهد داشت که تصمیم بسیار درستی است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد اجرایی شدن این تصمیم باشیم.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه