استان هابازار و کسب و کار

برای آشپزخانه چه فرشی بخریم؟ راهنمای جامع خرید فرش آشپزخانه

بسیاری از مردم در آشپزخانه نیز فرش می‌اندازند. فرش آشپزخانه با طرح، رنگ، تراکم و قابلیت‌های مختلفی تولید می‌شود تا در انواع دکوراسیون قابل استفاده باشد.

در ادامه درباره ویژگی‌های فرش مناسب آشپزخانه توضیح می‌دهیم و شما را برای خرید بهترین مدل آن راهنمایی می‌کنیم.

فرش در آشپزخانه چه کاربردی دارد؟

آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود و دکوراسیون و چیدمان آن به‌شدت مورد توجه قرار دارد. انتخاب یک فرش با طرح و نمای جذاب به افزایش زیبایی آشپزخانه و نمای کلی خانه کمک بسیار زیادی می‌کند.

فرش مخصوص آشپزخانه با نقشه‌ها و رنگ‌بندی متفاوتی تولید می‌شود. طرح این فرش می‌تواند فانتزی، کلاسیک، مدرن و تلفیقی باشد.

فرش فانتزی می‌تواند با طرح ادویه، استکان، قاشق یا واژه‌های انگلیسی Kitchen Appetit، Coffe و ترکیبی از طرح و کلمه باشد‌.

امروزه به‌دلیل آنکه اغلب دکوراسیون‌ها مدرن هستند، عمدتا از رنگ طوسی، خاکستری، طوسی و طلایی و رنگ‌های این طیف برای این فرش استفاده می‌کنند.

فرش‌های مخصوص آشپزخانه با طرح وینتیج، بلوچی و دست‌بافت برای دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک، مناسب بوده و هارمونی جذابی ایجاد می‌کند.

هنگام خرید فرش برای آشپزخانه باید به کیفیت الیاف و بافت آن، برند تولیدکننده و مدت ضمانت آن توجه کنید‌.

فرش آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

آشپزخانه محل انجام فعالیت‌های مختلفی است، در آن غذا پخته و خورده و ظرف‌ها و لباس‌ها شسته می‌شوند. به همین دلیل جنس فرش آن باید به‌گونه‌ای باشد که حرارت و چربی را به‌آسانی به خود جذب نکند و قابلیت شست‌وشو داشته باشد.

فرش‌ها در آشپزخانه در معرض آلودگی‌های متعددی قرار دارند، به همین دلیل باید کیفیت و دوام آن به‌اندازه‌ای بالا باشد که پس از چند مرتبه شست‌وشو آسیب نبیند و رنگ‌وروی آن از بین نرود.

فرش‌های با طرح کلاسیک، افشان، طلاکوب، خشتی و گل‌برجسته برای آشپزخانه مناسب نیستند. بهترین مدل فرش برای آشپزخانه، فرش‌های فانتزی، مدرن، چهل‌تکه ماشینی، وینتیج، کلاریس، گله و دست‌بافت هستند.

به‌طور کلی، بهترین فرش برای آشپزخانه فرش‌های مدرن و فانتزی محسوب می‌شوند، زیرا تنوع بسیار بالایی در طرح، تراکم و رنگ‌بندی داشته و شست‌وشوی آنها بسیار است.

علاوه‌بر این، قیمت آنها بسیار مناسب بوده و هر زمان که تمایل داشته باشید، بدون نگرانی از بابت هزینه، می‌توانید آن را تعویض کنید.

فرش‌های فانتزی و مدرن جلوه رنگ بسیار جذابی دارند و فضای آشپزخانه را بسیار زیباتر می‌کنند. فرش طوسی طلایی مدرن با دکوراسیون‌های کلاسیک نیز کاملا سازگار است.

ویژگی‌های فرش‌ مناسب برای آشپزخانه عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر جذب رطوبت، حرارت و آلودگی‌ها
  • بافت منسجم
  • دوام بالا
  • دوخته‌شده با الیاف مرغوب درجه یک
  • قابلیت شست‌وشو
  • حفظ رنگ و کیفیت بعد از شست‌وشو
  • شانه و تراکم بالا (بیش از ۵۰۰)
  • داشتن ضمانت
  • برند معتبر

بهترین جنس برای فرش آشپزخانه چیست؟

فرش‌های آشپزخانه را با الیاف پلی‌استر، ورژن (ویرجین)، آکریلیک، پی‌سی‌اف، پلی‌پروپیلن، پشم و الیاف دیگر تولید می‌کنند، اما بهترین الیاف برای بافت این مدل فرش، نخ آکریلیک و ورژن محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌شود هنگام خرید فرش برای آشپزخانه، فرشی را انتخاب کنید که جنس نخ خاب، تار و پود آن اکرلیک یا ورژن باشد.

فرش آشپزخانه باید چقدر تراکم داشته باشد؟

فرش‌های آشپزخانه بیشتر از فرش‌های دیگر شسته می‌شوند و با رطوبت سروکار دارند‌. به همین دلیل باید تراکم بیشتری داشته باشند تا در طی شست‌وشوهای متعدد، دوام، انسجام و کیفیت رنگ خود را حفظ کنند.

فرش‌هایی که دارای شانه و تراکم بالاتری هستند، طول عمر بیشتری دارند. توصیه می‌شود فرش‌های دارای شانه و تراکم ۵۰۰ و بیشتر از ۵۰۰ را برای آشپزخانه بخرید تا بتوانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

فرش‌های ۵۰۰ شانه نرمی مطلوبی دارند و پا را اذیت نمی‌کنند، به همین دلیل اولویت بسیاری از افراد برای خریداری هستند.

قیمت فرش ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه بسیار مناسب بوده و برای افرادی که دکوراسیون منزل خود را سالانه تغییر می‌دهند، بسیار مناسب است.

اغلب فرش‌های آشپزخانه را به‌صورت ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰ تولید می‌کنند. فرش‌های با این میزان شانه و تراکم، نرم بوده، کیفیت و انسجام مطلوب و قابل قبولی دارند.

بهترین رنگ برای فرش آشپزخانه کدام است؟

در آشپزخانه با مواد غذایی مختلف، ادویه‌ها و شوینده‌ها سروکار داریم که هرکدام آنها می‌توانند باعث بدرنگی و لک‌شدن فرش شوند.

اغلب افراد از فرش‌های رنگ‌های تیره مانند طوسی، خاکستری، قهوه‌ا‌ی، سورمه‌ای، خاکستری، دودی و مشکی برای آشپزخانه استفاده می‌کنند، زیرا درصورتی‌که مواد غذایی برروی آنها ریخته شود، اثر آن قابل مشاهده نخواهد بود.

اما رنگ‌بندی این فرش‌ها بسیار گسترده بوده و آن را با رنگ‌های قرمز، لاکی، سبز، آبی، سفید، شکلاتی، قهوه‌ای، خاکستری، مشکی و رنگ‌های دیگر نیز می‌توان خریداری کرد.

فرش آشپزخانه را در چه ابعادی تهیه کنیم؟

شما می‌توانید این فرش را مطابق با سلیقه خود در آشپزخانه پهن کنید. توجه کنید فرش هرگز نباید در زیر کابینت قرار بگیرد. شما می‌توانید یک تخته فرش را در کل فضای آشپزخانه پهن کرده یا مرکز آشپزخانه را با یک فرش پوشانده و از پادری برای زیر سینک استفاده کنید.

همچنین می‌توانید ۲ تخته فرش در دورتادور کابینت‌ها بیندازید. اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می‌توانید ۳ یا 4 تخته فرش را در دورتادور کابینت و سینک و در زیر میز ناهارخوری پهن کنید.

نحوه خرید فرش آشپزخانه از کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان

کارخانه فرش کاشان انواع فرش آشپزخانه را با نقشه‌های متنوع و سازگار با سبک دکوراسیون‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند. این فرش‌ها در ابعاد و تراکم گوناگون و با رنگ‌بندی جذاب طراحی شده‌اند.

این کارخانه به تولید به‌روزترین فرش‌ها با کیفیت و دوام بالا با استفاده از مجهزترین دستگاه‌ها شهرت دارد.

تمام فرش‌های این کارخانه دارای دوام، کیفیت بافت بسیار بالا، اصالت نقشه، گواهینامه استاندارد اروپا ISO10002، ISO90001 و CE و دارای ضمانت ۵ساله هستند‌.

سهولت در خرید فرش بدون واسطه و قیمت فرش در کارخانه، آن را به گزینه اول مردم برای خرید فرش تبدیل کرده است.

با مراجعه به سایت این کارخانه و تماس با کارشناسان آن می‌توانید قیمت فرش ۹ متری ، فرش فانتزی، فرش مدرن و انواع دیگر را استعلام بگیرید.

از کارخانه فرش کاشان و نمایشگاه اصلی این شرکت در تهران می‌توانید به‌صورت حضوری فرش مد نظر خود را تهیه کنید.

جمع‌بندی

فرش آشپزخانه باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد تا بتوان از آن در این مکان استفاده کرد. این فرش‌ها باید دارای انسجام بافت بالایی باشند و پس از شست‌وشو، افت کیفیت و رنگ پیدا نکنند‌.

فرش‌های آشپزخانه باید در برابر جذب رطوبت، چربی، حرارت و آلودگی مقاوم باشند، با نخ‌های آکریلیک و ورژن بافته شوند و دارای شانه ۵۰۰ و تراکم ۱۰۰۰ یا بیشتر باشند.

فرش‌های فانتزی، فرش مدرن و وینتیج با رنگ‌های طوسی، قهوه‌ای، دودی، سورمه‌ای و ترکیبی بهترین فرش برای آشپزخانه‌های دارای دکوراسیون کلاسیک و مدرن محسوب می‌شوند.