بازار و کسب و کارخودرو

بهترین خودروهای آفرودی جهان

تهیه فهرست قطعی بهترین خودروهای آفرود تمام دوران، کاری نیست که ما آن را ساده بدانیم. به معنای واقعی کلمه ده ها کامیون و SUV وجود دارد که شایسته حضور در چنین لیستی هستند. برخی از آنها کلاسیک هستند، در حالی که برخی دیگر مدل های جدید هستند. آنها طیف وسیعی را از آفرودهای اختصاصی افراطی گرفته تا وسایل نقلیه خیابانی با برش های آفرود آرام اما چشمگیر اجرا می کنند .

آنچه فراتر از آن است، مجموعه ما از 30 وسیله نقلیه است که در میان تواناترین، محبوب ترین و تأثیرگذارترین آفرودهای عرضه شده تا کنون بوده اند. این فهرست که به ترتیب حروف الفبا ارائه شده است، فقط یک شروع است. اگر خودرویی وجود دارد که فکر می‌کنید باید به لیست اضافه کنیم، به ما اطلاع دهید . بدون هیچ مقدمه ای بهترین وسایل نقلیه آفرود تمام دوران را معرفی می کنیم.

بلیزر

شورلت شاسی بلند K5 بلیزر فول سایز خود را از سال 1969 تا 1994 عرضه کرد که در نهایت با تاهو جایگزین شد. محور جلوی مستحکم، گزینه‌های موتور V-8 قوی، و قسمت بالایی قابل جابجایی، این SUV مقاوم را به محبوبیت علاقه‌مندان به آفرود در سراسر کشور تبدیل کرده است. در سال 1976 Chevy با تولید کننده وسایل نقلیه تفریحی Chinook برای ایجاد کلبه بلیزر همکاری کرد . این بلیزر تنها به مدت دو سال ساخته شده است.

شورلت کلرادو

کلرادو ZR2 چند وجهی برای اولین بار برای مدل سال 2017 معرفی شد. کامیون آفرود آماده کلرادو ZR2 سایز متوسط ​​Chevy یک بسته قدرتمند از دیفرانسیل های قفل جلو و عقب، ریل های سنگ فولادی، لاستیک های ناهموار و دمپرهای شگفت انگیز Multimatic Dynamic Suspension Spool Valve را به همراه داشت . نسل دوم کلرادو ZR2 در سال 2023 به همراه یک پسر عموی جدید GMC Canyon AT4X عرضه شد. جنرال موتورز همچنین با American Expedition Vehicles (AEV) همکاری کرده است تا نسخه‌های توانمندتری از این آفرودهای سایز متوسط ​​تولید کند.

شما عزیزان برای آشنایی با بهترین آفرودهای موجود در ایران می توانید از طریق عبارت لینک شده اطلاعات جامعی را در زمینه خودروهای آفرودی ایران کسب کنید.

شورلت سیلورادو

شورلت برای سال 2022 از برنامه کلرادو ZR2 آموخته بود و آن را با سیلورادو ZR2 کاملاً جدید ارتقا داد . سیلورادو ZR2 نیز مانند برادر کوچکتر خود، دارای دیفرانسیل قفل الکترونیکی جلو و عقب، لاستیک‌های آفرود ضربتی، و مجموعه کاملی از صفحات اسکید و سپرهایی با فاصله زیاد است. GMC همچنین در همان سال یک Sierra AT4X را با سخت افزار آفرود مشابه معرفی کرد.

فورد رپتور

F-150 رپتور فورد ، ژانر کامیون‌های آفرود با کارایی بالا و پرسرعت متمرکز بر بیابان را در اولین معرفی خود برای مدل سال 2010 راه‌اندازی کرد . رپتور که با سیستم تعلیق طولانی مدت، دمپرهای بای پس داخلی فاکس و موتور قدرتمند 6.2 لیتری V-8 مناسب است، شباهت زیادی به هیچ چیز قبلی نداشت. اکنون در نسل سوم خود، F-150 Raptor موتور قوی تر، حرکت چرخ ها را افزایش داده و دمپرهای بای پس داخلی Fox LiveValve را بهبود بخشیده است .

اگر تا این بخش از مقاله همراه ما بودید نشان از علاقه شما نسبت به مقالات خودرویی دارد. شما عزیزان برای مطالعه مقالات بیشتر در این زمینه آموزش خودرویی می توانید از طریق بلاگ یکی از سایت های مرجع در این زمینه به نام حنفی کار دیدن کنید.

فورد برانکو

یکی از افسانه‌ای‌ترین پلاک‌های خودروهای آفرود، چیزی جز برانکو فورد نیست. Bronco اولین بار به عنوان یک SUV جمع و جور در سال 1966 معرفی شد و تا سال 1977 به این روش ادامه داد. در سال 1978 فورد نسل دوم Bronco را با اندازه کامل بر اساس شاسی پیکاپ F-100 معرفی کرد. این شاسی‌بلندهای دو در دارای قسمت بالایی قابل جابجایی، محورهای جلو و عقب محکم، گزینه‌های موتور قدرتمند و ظاهری خشن بودند. محبوبیت تا زمانی که Bronco در نهایت در سال 1996 متوقف شد همچنان بالا بود. فورد در سال 2021 نام Bronco را برای شاسی بلند آفرود مبتنی بر رنجر جدید خود احیا کرد و از آن زمان چندین تریم وحشی از جمله Bronco Raptor را معرفی کرد .

هامر

خودروهای بسیار کمی وجود دارند که نمادین تر از AM General HMMWV یا به اختصار Humvee باشند. HMMWV یک خودروی نظامی چهار چرخ متحرک است که از اوایل دهه 1980 در خدمت بوده است. با این حال، از سال 1992 تا 2006 یک نسخه غیرنظامی با نام هامر H1 ارائه شد. هامر H1 از نظر اندازه، قابلیت چشمگیری داشت، از جمله توانایی عبور 30 ​​اینچ آب و بالا رفتن از یک پله عمودی 22 اینچی. H1 همچنین دارای 16 اینچ فاصله از زمین، زاویه نزدیک 72 درجه، محورهای پورتال و سیستم باد کردن لاستیک مرکزی بود. در سال 2006، آخرین سال عرضه، H1 Alpha با موتور قدرتمند Duramax دیزلی و گیربکس پنج سرعته آلیسون عرضه شد.

هاور استر پیشاهنگ

اینترنشنال هاروستر در سال 1907 شروع به تولید کامیون کرد، اما تا سال 1961 بود که این شرکت Scout 80 را راه اندازی کرد . International Scout یک SUV دو در با محوریت آفرود با سقف قابل جابجایی بود که برای رقابت با مدل محبوب CJ جیپ طراحی شده بود. بین‌المللی پیشاهنگ‌هایی با اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف تا سال 1980 تولید می‌کرد. اکنون، بیش از 40 سال پس از خروج آخرین پیشاهنگ از خط مونتاژ، وسایل نقلیه ناهموار افزایش محبوبیتی داشته‌اند .

جیپ چروکی

نه، ما در مورد جیپ چروکی 2014 تا 2023 مبتنی بر فیات صحبت نمی کنیم، ما در مورد جیپ چروکی XJ صحبت می کنیم که از سال 1984 تا 2001 ساخته شد. SUV قاب، جیپ چروکی XJ به یکی از پرطرفدارترین آفرودهای تمام دوران تبدیل شده است. این خودرو با چندین گزینه موتور، از جمله مدل افسانه ای 4.0 لیتری شش سیلندر خطی این شرکت ، و با پشتیبانی از گزینه های گیربکس اتوماتیک و دستی در دسترس بود. در حالی که مدل‌های دیفرانسیل عقب در دسترس بودند، اکثریت قریب به اتفاق از چهار چرخ متحرک استفاده می‌کردند و از یک محور جلو محکم و جعبه انتقال دستی استفاده می‌کردند.

جیپ گلادیاتور

برخلاف تصور عمومی، جیپ با بازی پیکاپ بیگانه نیست. جیپ گلادیاتور اصلی از سال 1962 تا 1988 تولید شد و پس از سال 1971 به عنوان سری J شناخته شد . سپس Scrambler CJ-8 از سال 1981-1986 وجود داشت و پس از آن کامیون جمع و جور Comanche در سال 1986 ساخته شد که بر روی پلت فرم XJ Cherokee ساخته شد . Comanche در سال 1992 متوقف شد و جیپ بدون پیکاپ در خط تولید باقی ماند تا اینکه Gladiator در سال 2018 بازگشت. جدیدترین نسل Gladiator بر اساس پلت فرم Wrangler Unlimited ساخته شده است و دارای محورهای جامد جلو و عقب، سیستم تعلیق لینک-کویل و یک بالا قابل جابجایی برای کسانی که به دنبال حداکثر عملکرد خارج از جاده هستند، Gladiator Mojave متمرکز بر صحرا و Gladiator Rubicon در حال صخره هستند.

جیپ واگینر

با توجه به روند فعلی حذف گرد و غبار پلاک های قدیمی، جیپ اخیراً Wagoneer سایز کامل خود را مجدداً راه اندازی کرده است . ما را اشتباه نگیرید، این آخرین نسل از Waggy کارهای آفرود جدی دارد. با این حال، پیشینیان آن از بهترین و مجلل ترین خودروهای آفرود زمان خود بودند. واگنیر اصلی که به مدت 30 سال از سال 1963 تا 1993 کار می کرد، اولین شاسی بلند تمام سایز بدنه روی فریم بود.

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر بدون شک محبوب ترین و تاثیرگذارترین وسیله نقلیه آفرود تمام دوران است. در حالی که خاستگاه SUV به جنگ جهانی دوم برمی گردد، این خودرو تا سال 1987 نام رانگلر را دریافت نکرد. نسل اول رانگلر YJ دارای فنرهای برگ در جلو و عقب بود و به راحتی می توان با چراغ های مربعی آن شناسایی کرد. فنرهای برگ با نسل دوم Wrangler TJ به نفع تعلیق پیوند سیم پیچ از بین رفت . مدل چهار در نامحدود با نسل سوم رانگلر JK معرفی شد . و نسل پنجم رانگلر JL گزینه‌های موتور را گسترش داد تا شامل دیزل، توربوشارژ چهار سیلندر، پلاگین هیبریدی و اولین V-8 برای رانگلر شود. رانگلرها همیشه چهار چرخ متحرک بوده اند (به جز چند مدل بدبخت اولیه JK)، جعبه های انتقال را به صورت دستی تعویض می کردند، اکسل های جلو و عقب محکم داشتند، و دارای قسمت های بالایی و درهای قابل جابجایی بودند. دیفرانسیل های قفل، سیستم تعلیق بالا، لاستیک های دستگیره ای بزرگ، زره بدنه و وینچ ها از جمله سخت افزارهای سخت خارج از جاده ای هستند که از این کارخانه ارائه می شوند.

لندرور دیفندر

شاسی‌بلند دیفندر لندروور می‌تواند ریشه‌های خود را به خودروهای سری لندروور بازگرداند که گفته می‌شود از خودروهای نظامی Willys استفاده شده در طول جنگ جهانی دوم الهام گرفته شده‌اند. این خودروها آفرودهای خشن بودند و در سال 1948 وارد تولید شدند. لندرور دیفندر 110 اصلی در سال 1984 معرفی شد و تا سال 2016 تولید شد. علیرغم محبوبیت آن در سراسر جهان، لندروور دیفندر تنها برای مدت کوتاهی در ایالات متحده فروخته شد. از سال 1993 تا 1997. در سال 2020 لندروور بازگشت دیفندر مدرن و در عین حال قابل توجهی را آغاز کرد که قابلیت آفرود را داشت.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی بهترین آفرودهای جهانی پردختیم اما توجه داشته باشید که بیشتر این خودروها به دلیل محدودیت های بسیار زیاد وجود ندارد. به همین منظور بهتر است از مقاله ای که پیش تر به آن اشاره کردیم برای آشنایی با آفرودهای ایرانی استفاده کنید. همچنین یکی از مسائلی که در خصوص خودروهای آفرودی در زمان خرید و فروش آنها وجود دارد که در اینجا اشاره به آن خالی از لطف نیست؛ بحث کارشناسی رنگ و کارشناسی فنی این خودروها است. این امر یک کار بسیار سخت و حساس است. شما عزیزان برای آموزش کارشناسی خودرو آفرودی و همچنین آموزش کارشناسی فنی خودرو می توانید از طریق دوره های سایت حنفی کار که مرجع آموزش فروش خودرو در ایران است دیدن نمایید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم. شما عزیزان هم اگر به شغل خودرویی علاقه مند هستید و به دنبال یک شغل دوم پردرامد هستید می توانید دوره هوش خودرو را دنبال کنید و بدون هیچ سرمایه ای اقدام به کسب درآمدهای میلیونی کنید.