ارتباطات و فن آوری اطلاعاتبازار و کسب و کار

هزینه نصب جی پی اس روی ماشین؛ همه جزئیات در یک نگاه

هزینه نصب جی پی اس روی ماشین به عوامل مختلفی بستگی دارد.

هزینه نصب جی پی اس روی ماشین‌های متفاوت تحت تاثیر عوامل مختلفی است. نوع ردیاب، برند جی پی اس، مدل ردیاب، امکانات ردیاب، ویژگی‌های جی پی اس، شرکت ارائه دهنده خدمات و موقعیت جغرافیایی خودرو از مهم ترین عوامل موثر در قیمت تمام شده نصب ردیاب روی ماشین است. در ادامه به بررسی کامل موارد موثر بر هزینه نصب ردیاب بر ماشین می‌پردازیم.

عوامل تاثیر گذار در هزینه نصب ردیاب خودرو

قیمت نصب ردیاب روی ماشین تحت تاثیر عوامل مختلفی است که برای انتخاب به‌صرفه ترین و بهترین جی پی اس می‌بایست به تمام این عوامل توجه کنید تا گزینه‌ای که بیشترین کارایی و مناسب‌ترین قیمت برای شما دارد را انتخاب کنید.

  • عامل نصب GPS: فرایند نصب بعضی از دستگاه‌های ردیاب آسان است و نیازی به نصب توسط فرد متخصص نیست، این در حالی است که اگر دستگاه پیشرفته باشد یا پیچیدگی‌ نصب داشته باشیم هزینه نصب توسط تکنسین یا شرکت ارائه دهنده خدمات دریافت می‌شود.
  • نوع وسیله نقلیه: یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه نصب ردیاب نوع وسیله نقلیه است. نصب جی پی اس روی برخی از خودرو ها، مانند کامیون‌، به دلیل سیم‌کشی پیچیده‌تر، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. همچنین به علت وجود تفاوت در ساخت خودرو های داخلی و خارجی، قیمت نصب نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه نمونه‌ای از جدول هزینه نصب جی پی اس روی ماشین که از سایت شرکت ایگل اقتباس شده است را برای شما قرار داده‌ایم.
هزینه نصب ردیاب خودرو سال ۱۴۰۳
هزینه تقریبی (تومان) مدل خودرو
۳۰۰,۰۰۰ ماشین سواری ایرانی (با برق معمولی)
۳۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ ماشین سواری ایرانی (با برق مولتی پلکس)
۵۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ ماشین سواری خارجی
۳۰۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ ماشین سنگین
  • نوع ردیاب: امکانات و ویژگی‌های ردیاب از مستقیم‌ترین عوامل موثر در هزینه‌های مربوط به ردیاب هستند. ردیاب هایی که از ویژگی‌های پایه برخوردار هستند قیمت پایین‌تری دارند. جی‌پی‌اس‌های پیشرفته‌تر با امکانات بیشتر مانند قابلیت شنود، نمایش ترافیک زنده و قابلیت‌های اضافی می‌توانند هزینه نصب بیشتری داشته باشند.
  • شرکت نصب کننده: هزینه‌های مربوط به نصب جی پی اس بین شرکت‌های مختلف متفاوت است. قبل از انتخاب شرکت نصاب، مقایسه قیمت‌ها را به شما توصیه می‌کنم.
  • محل نصب ردیاب: ممکن است برخی از مکان‌‌های نصب جی پی اس به دلیل سختی دسترسی باعث بروز چالش‌هایی برای نصاب شود.
  • موقعیت جغرافیایی: هزینه‌های نصب دستگاه ردیاب ممکن است بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. به عنوان مثال، هزینه‌ها در شهرهای بزرگتر و پرجمعیت‌تر ممکن است بیشتر از مناطق کوچک‌تر و کم‌جمعیت‌تر است.

راهکار‌های کاهش هزینه نصب جی پی اس روی خودرو

برای کاهش هزینه‌های مربوط به نصب ردیاب روی خودرو چند نکته برای شما آورده شده است:

نکته اول؛ خرید ردیاب از شرکت معتبر: خرید از شرکت معتبر می‌تواند خیال شما را بابت پرداخت هزینه‌های اضافی راحت کند.

نکته دوم؛ دریافت راهنمایی از افراد متخصص یا خریداران قبلی: اگر اطراف خود کسی را می‌شناسید که تجربه نصب جی پی اس داشته باشد و ممکن است بتواند به شما در نصب ردیاب کمک کند از این فرصت استفاده کنید.

نکته سوم؛ بررسی نظرات کاربران: بررسی نظرات مشتریانی که محصولات ردیاب را خریده‌اند می‌تواند به شما در داشتن یک انتخاب عالی کمک کند. شما می‌توانید نظرات کاربران را در سایت‌هایی همچون دیجی کالا یا سایت فروشنده مشاهده نمایید.

راهکارهایی برای کاهش هزینه نصب ردیاب بر خودرو وجود دارد.

انواع ردیاب خودرو

انواع مختلفی از جی پی اس‌های ماشین با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است. انتخاب مناسب‌ترین ردیاب برای شما به نیازها و بودجه‌تان بستگی دارد. در ادامه به بررسی انواع ردیاب خواهیم پرداخت:

  1. ردیاب شنود دار: ردیاب شنود دار یا GPS با قابلیت شنود، علاوه بر ردیابی امکان شنود صدای داخل کابین را نیز فراهم می‌کند. این ردیاب از دو بخش اصلی تعیین موقعیت و شنود تشکیل شده است.
  2. ردیاب کوچک: جی پی اس کوچک با داشتن ابعاد قابل حمل، قابلیت جابجایی دارد و می‌توان آن را براحتی در مکان‌های مختلف پنهان کرد.
  3. ردیاب OBD: ردیاب دیاگی هشدار‌هایی همچون سرویس خودرو و سرعت غیر مجاز را به کاربران ارسال می‌کند. از این جی پی اس به منظور نظارت بر عملکرد خودرو استفاده می‌شود تا قبل از تبدیل به خطرات احتمالی، پیشگیری شود.
  4. ردیاب بلوتوثی: فناوری بلوتوث برای پیدا کردن و ردیابی اشیاء مختلف همچون خودرو ها استفاده می‌شود. کاربرد این جی پی اس کمی محدودتر از سایر انواع است و برد آن تا ده متر است.

هزینه نصب ردیاب خودرو سال ۱۴۰۳

با توجه به مطالب ذکر شده، هزینه نصب جی پی اس روی ماشین به چندین عامل متفاوت بستگی دارد که از مهم ترین این عوامل می‌توان به نوع ردیاب، پیچیدگی نصب، امکانات ردیاب، ایرانی یا خارجی بودن خودرو و محل نصب اشاره کرد. بطور کلی هزینه نصب جی پی اس روی ماشین در سال 1403 از 300 هزار تومان شروع و بسته به نوع خودرو شما تا 800 هزار تومان هم می‌رسد.

جمع بندی

با توجه به اطلاعات ارائه شده هزینه نصب ردیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد. با تحقیق و پرس و جو می‌توان هزینه‌های جاری را مدیریت کرد. همانطور که می‌دانید نصب ردیاب تضمین کننده امنیت خودرو است و از وارد شدن آسیب هنگفت به شما جلوگیری می‌کند. بنابراین هزینه ناچیزی که بابت نصب ردیاب خودرو پرداخته می‌شود تاثیرات مثبت زیادی دارد.