بازار و کسب و کار

پاک کردن لکه شیر از روی فرش | راهکار رفع بوی بد شیر از روی فرش

زمانی که شیر به هر دلیلی بر روی فرش ریخته می‌شود، باید حتماً از روش‌های مناسبی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. چندین روش برای پاک کردن شیر ریخته‌شده روی فرش وجود دارد.

پاک کردن لکه شیر

به گزارش تهران اقتصادی به نقل از قالیشویی پرند، اگر شیر ریخته‌شده روی فرش به درستی تمیز نشود، موجب بوی نامطبوع و لکه روی فرش می‌شود. برای از بین بردن لکه شیر، همانند هر لکه دیگری باید سریعاً اقدام کنید. اگر فرش شما رنگ روشن مانند کرم یا سفید دارد، شاید لکه مشخص نباشد اما به این معنا نیست که نباید آن را تمیز کنید.

چربی و پروتئین موجود در شیر به الیاف فرش و پشت آن می‌چسبد و منبعی برای رشد باکتری خواهد بود. بنابراین باید هر چه سریع‌تر آن را تمیز کنید تا بوی بد ایجاد نشود. همچنین در طولانی‌مدت، لکه چربی به عمق فرش نفوذ کرده و لکه‌های تیره ایجاد می‌کند. در ادامه، مراحل تمیز کردن لکه شیر از روی فرش را می‌آموزید.

مراحل تمیز کردن شیر از روی فرش:

قبل از هر چیز به نوع شیر دقت کنید. معمولاً شیرهایی که چربی کمتری دارند، آسیب کمتری وارد می‌کنند. اما اگر شیر پرچرب روی فرش ریخته است، حتماً باید سریع‌تر اقدام کنید.

مرحله ۱: برای شیری که روی فرش ریخته است، از یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی استفاده کنید. آن را با فشار روی فرش بگذارید تا مایعات اضافی را جذب کند.

مرحله ۲: دو فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ترکیب کنید. از آب داغ استفاده نکنید زیرا باعث تثبیت لکه می‌شود. این محلول را با اسفنج به فرش بزنید و با یک پارچه سفید خشک یا حوله، آن را خشک کنید.

مرحله ۳: لکه را با آب تازه و قرار دادن اسفنج روی محل شستشو دهید. از یک پارچه جاذب ضخیم استفاده کنید. بهتر است حوله را به صورت دولا تا بزنید و آن را به فرش فشار دهید. تا جایی این کار را تکرار کنید که هیچ رطوبتی باقی نمانده باشد.

مرحله ۴: در مرحله آخر، فرش را با پاک‌کننده لکه مناسب اسپری کنید و با یک پارچه تمیز روی آن بکشید. این کار باعث می‌شود هر گونه لکه باقی‌مانده و چربی شیر چسبیده به الیاف فرش از بین برود.

مرحله ۵: اگر لکه باقی‌مانده و پاک‌کننده لکه نداشتید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با دو فنجان آب گرم ترکیب کنید. این محلول عالی است. فقط باید با اسفنج آن را به فرش بزنید و خشک کنید. مرحله ۳ را تکرار کنید و به‌طور کامل فرش را بشویید. اگر لکه را از روی فرش پاک نکنید، در طولانی‌مدت به آن آسیب وارد می‌کند.

لکه شیر را می‌توانید با مراحل بالا از بین ببرید. اما اگر شیر طعم‌دار و رنگی روی فرش ریخته بود و نتوانستید آن را از بین ببرید، با متخصصین شستن فرش و مراکز قالیشویی تماس بگیرید.

پاک کردن لکه شیر از روی فرش | برای رفع بوی بد شیر از روی فرش چه کنیم؟

چرا فرش بو می‌گیرد؟

اگر شما بعد از ریختن شیر یا هر چیز دیگری روی فرش، آن را تمیز کردید اما بعد از چند روز باز هم بوی بد شیر می‌داد، احتمالاً مقداری شیر به داخل الیاف فرش نفوذ کرده است. فقط محصولات ضد قارچ و ضد باکتری می‌توانند آن را بیرون بکشند و باید به دست متخصصین در این زمینه سپرده شود.