بازار و کسب و کاربانک،بیمه،بورس

معرفی معتبرترین بروکرهای فارکس در سال ۲۰۲۴

مقالات بسیاری درباره اهمیت انتخاب بروکر مناسب و تاثیر آن در کیفیت معاملات وجود دارد. بروکرهای معتبر فارکس در موفقیت و سود شما از یک معامله تاثیر مستقیمی دارند. پیدا کردن بروکرهای معتبر در ایران، به دلیل تحریم‌های موجود، همواره با چالش زیادی همراه بوده است. بروکرهای فارکس از دهه 1900 شروع به کار کرده و از آن زمان بسیاری از آنها ادعای بهترین بودن دارند. در این مطلب با بررسی لیست بروکرهای معتبر فارکس، بهترین گزینه‌های موجود برای کاربران ایرانی را بررسی می‌کنیم.

معتبرترین بروکرهای فارکس در سال ۲۰۲۴

بروکرهای معتبر فارکس در کل دنیا

بروکر فارکس به عنوان یک واسطه میان فروشنده و خریدار عمل می‌کند. قبل از بررسی لیست بروکرهای معتبر فارکس، باید به یک نکته توجه داشته باشید. بسیاری از بروکرهای معتبر فارکس در دنیا به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند. عموما بروکرهای برتر دنیا تحت کنترل نهادهای نظارتی سخت‌گیر هستند. این نهادها به بروکرهای بزرگ جهانی اجازه ارائه خدمات به ایرانیان را نمی‌دهد. با این وجود، همچنان بروکرهای با سابقه و معتبری وجود دارند که کاربران ایرانی بتوانند با وجود تمام این مشکلات با خیال راحت در فارکس فعالیت داشته باشند.

انتخاب بهترین بروکر برای ورود به فارکس تا حد زیادی به استراتژی معاملاتی و نیازهای شما بستگی دارد. بهترین راه برای بررسی امنیت یک بروکر برای ایرانیان، خواندن نظرات دیگر تریدرهای ایرانی است. علاوه بر این، بررسی اسپرد و کارمزدهای بروکرها نیز اهمیت بالایی دارد؛ زیرا به صورت مستقیم بر روی میزان سود شما از یک معامله تاثیر دارد.

نسبت‌های اهرمی، پلتفرم‌های معاملاتی موجود، گزینه‌های واریز و برداشت و پشتیبانی یک بروکر از دیگر عواملی است که هنگام بررسی لیست بروکرهای معتبر فارکس باید به آنها توجه کنید.

لیست بروکرهای معتبر فارکس در ایران

معامله بدون بروکر در بازار فارکس امکان‌پذیر نیست. از این رو، اگر قصد ورود به فارکس را دارید، در وهله اول باید لیست بروکرهای معتبر فارکس را بررسی کنید. بروکرهای معتبر فارکس در ایران عموما سایت بومی‌سازی شده دارند و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. در ادامه، نگاهی به برخی از بهترین بروکرهای موجود خواهیم داشت.

۱- بروکر دلتا اف ایکس (DeltaFX)

بروکر دلتا اف ایکس در سال 2009 شروع به کار کرد و از آن زمان، خدمات گسترده‌ای به کاربران خود در خاورمیانه ارائه می‌دهد. این بروکر توانسته طی سال‌های فعالیت خود جوایز زیادی، از جمله جایزه معتبرترین بروکر جهان از دید کارشناسان و بهترین بروکر جهان از دید معامله‌گران، را کسب کند. علاوه بر این، منابع آموزشی جامعی در دلتا کالج در دسترس کاربران است.

دلتا اف ایکس گزینه‌های واریز و برداشت کامل و سریعی را به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران ایرانی می‌توانند با پرداخت ریالی، استفاده از تاپ‌چنج، وب مانی یا با استفاده از ارزهای دیجیتال، بدون پرداخت کمیسیون، حساب خود را شارژ کنند. این بروکر سطح امنیت خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. به صورت کلی، میان بروکرهای معتبر فارکس، دلتا اف ایکس یک گزینه امن و مناسب برای ایرانیان است و پشتیبانی خوبی به کاربران ایرانی خود ارائه می‌دهد.

ساخت حساب در بروکر دلتا کالج

بروکر دلتا اف ایکس، پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را به کاربران خود ارائه می‌دهد. به صورت کلی چهار نوع حساب دارد:

  • حساب استاندارد (Standard)
  • حساب ECN
  • حساب Fix Spread
  • حساب نانو (Nano)

حداقل سپرده برای ساخت حساب استاندارد در این بروکر 50 دلار بوده که گزینه مناسبی برای تریدرهای تازه‌کار است. حساب استاندارد و حساب فیکس کمیسیون ندارند. لوریج ارائه شده در حساب استاندارد، ECN و فیکس اسپرد به ترتیب برابر با 1:400، 1:200 و 1:400 است. اجرای سفارش در دو حساب ECN و فیکس براساس شرایط بازار است؛ درحالی‌که سفارشات حساب استاندارد در لحظه اجرا می‌شود. بروکر دلتا اف ایکس همچنین حساب نانو ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند تنها با واریز 10 دلار حساب معاملاتی باز کنند. دلتا اف ایکس امکان باز کردن حساب آزمایشی و حساب اسلامی را نیز به کاربران خود ارائه می‌‌دهد.

دلتا اف ایکس گزینه مناسبی برای تریدرهای تازه‌کار و حرفه‌ای است. معاملات این بروکر بدون حتی یک پیپ اسلیپیج انجام می‌شود. پشتیبانی بروکر به صورت 24 ساعته، طی 7 روز هفته و به زبان فارسی در دسترس کاربران است.

۲- بروکر ارانته (Erante)

بروکر ارانته (Errante) در سال 2019 راه‌اندازی شد و یکی از بروکرهای قابل قبول فارکس در ایران است. این بروکر از سال 2020 توسط کمیسیون اوراق بهادار قبرس (CySEC) تنظیم می‌شود. بروکر ارانته از کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند. برای ثبت نام در این بروکر می‌توانید از سایت ارانته اقدام کنید. بروکر ارانته 4 حساب اصلی به کاربران خود ارائه می‌دهد:

  • حساب استاندارد (Standard)
  • حساب پریمیوم (Premium)
  • حساب VIP
  • حساب تیلور مید (Tailor Made)

ساخت حساب در بروکر ارانته

حساب‌های ارانته در پلتفرم‌های متاتریدر 4 و 5 و سی‌تریدر (Ctrader) در دسترس است. برای افتتاح حساب در ارانته به سرمایه 50 دلاری نیاز است. اسپرد حساب‌های استاندارد، پریمیوم، VIP و تیلور مید به ترتیب از 1.8 پیپ، 1 پیپ، 0 پیپ و 0.8 پیپ شروع می‌شود.

لازم به ذکر است که بروکر ارانته منابع آموزشی محدودی دارد و دسترسی محتواهای آموزشی آن رایگان نیست. علاوه بر این، برای افتتاح حساب‌های پیشرفته به سپرده بالایی نیاز است.

۳- بروکر آمارکتس (Amarkets)

یکی از کارگزاری‌های موجود در لیست بروکرهای معتبر فارکس، بروکر آمارکتس است. آمارکتس در سال 2007 فعالیت خود را شروع کرد و توانست در طی سالیان اخیر به یک گزینه محبوب میان کاربران ایرانی تبدیل شود. این شرکت که پیش از این AForex نام داشت؛ چهار حساب اصلی به کاربران خود ارائه می‌دهد:

  • حساب ثابت (fixed account)
  • حساب استاندارد (standard account)
  • حساب ECN
  • حساب بیت کوین یا ارز دیجیتال (Bitcoin account)

ساخت حساب در بروکر آمارکتس

حساب استاندارد این بروکر، گزینه مناسبی برای کاربران تازه‌کار و باتجربه است و اسپرد آن از 1.3 پیپ شروع می‌شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای افتتاح حساب در این بروکر برابر با 100 دلار است. البته لازم به ذکر است که حساب ثابت یا فیکس این بروکر محدودیت واریز اولیه ندارد؛ اما اسپرد ثابت از 3 پیپ شروع می‌شود. سپرده اولیه حساب ECN نیز برابر با 200 دلار است و معامله در این حساب با کارمزد همراه است.

به یاد داشته باشید که بروکر آمارکتس توسط FCA تنظیم نشده است. علاوه بر این، با توجه به بالا بودن سپرده اولیه حساب ECN نیز ممکن است برای معامله‌گران حرفه‌ای مناسب نباشد.

۴- بروکر آلپاری (Alpari)

شاید یکی از گزینه‌های محبوب میان کاربران ایرانی بروکر آلپاری باشد. این بروکر در سال 1998 راه‌اندازی شد و 26 سال سابقه در ارائه خدمات به کاربران خود دارد. طی این سال‌ها این بروکر با چالش‌های زیادی همراه بوده و سابقه هک و مشکلات امنیتی نیز دیده می‌شود. آلپاری 4 حساب انعطاف‌پذیر به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

  • حساب استاندارد (Standard Account)
  • حساب مایکرو (Micro Account)
  • حساب پرو (Pro Account)
  • حساب ECN

حساب اصلی این بروکر، حساب استاندارد است که در پلتفرم‌های متاتریدر 4 و متاتریدر 5 در دسترس است. حساب‌های ECN و Pro بیشتر برای کاربران حرفه‌ای مناسب است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای افتتاح حساب استاندارد در بروکر آلپاری 20 دلار است که در حساب استاندارد متاتریدر 4 در دسترس است. حساب میکرو نیز برای کاربران مبتدی مناسب است که می‌خواهند به صورت سنتی معامله کنند. این نوع حساب محدودیتی برای حداقل واریز کاربران ندارد.

ساخت حساب در بروکر آلپاری

با وجود اینکه آلپاری گزینه محبوبی در لیست بروکرهای معتبر محسوب می‌شود؛ اما باید بدانید این بروکر سابقه هک شدن و ورشکستگی را در کارنامه خود دارد.

۵- بروکر ویندزور (Windsor)

بروکر ویندزور یکی دیگر از بروکرهای معتبر فارکس برای ایرانی‌هاست. این بروکر در سال 1988 راه‌اندازی شده است و بروکر باسابقه‌ای در بازار فارکس محسوب می‌شود. این بروکر دو نوع حساب اصلی دارد:

  • حساب‌ پرایم (Prime)
  • حساب زیرو (Zero)

ساخت حساب در بروکر ویندزور

انتخاب میان این دو حساب، به نیازها و سابقه معاملات شما بستگی دارد. اسپرد حساب پرایم بیشتر است و کمیسیون ندارد. از طرف دیگر، حساب زیرو اسپرد کمتری داشته و کمیسیون آن 8 دلار است. حداقل واریز حساب پرایم 50 دلار و حساب زیرو 1000 دلار است. این حساب‌ها در پلتفرم متاتریدر 4 به کاربران ارائه می‌شود.

بروکر ویندزور از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. واریز و برداشت شخص ثالث در این بروکر با کارمزد بالایی همراه است و هزینه کمیسیون آن نسبتا بالاست. علاوه بر این، تجربه کاربران از پشتیبانی این بروکر چندان راضی‌کننده نیست.

۶- بروکر لایت فارکس یا لایت فایننس (LiteFinance)

بروکر لایت فایننس، که پیش از این تحت عنوان لایت فارکس شناخته می‌شد، یکی دیگر از بروکرهای موجود در لیست بروکرهای معتبر فارکس است. این بروکر از سال 2005 به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد و امکان معامله ابزارهای متفاوتی را فراهم کرده است. این کارگزاری دارای سه حساب اصلی است:

  • حساب کلاسیک (Classic)
  • حساب ECN
  • حساب سنتی (Cent)

ساخت حساب در بروکر لایت فایننس

تفاوت‌ حساب‌های این بروکر عمدتا در نوع محاسبه کارمزد است. علاوه بر موارد بالا، کاربران می‌توانند از مزایای حساب دمو و حساب اسلامی نیز استفاده کنند.

شایان ذکر است که برخی کاربران هنگام واریز و برداشت در این بروکر با مشکلاتی مواجه بوده‌اند. این بروکر VPS رایگان ندارد و بسیاری از کالاهای کشاورزی و CFD در این بروکر در دسترس نیست. همچنین در مقایسه با سایر بروکرهای معتبر فارکس، بروکر لایت فایننس هزینه کمیسیون نسبتا بالایی دارد.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که انتخاب یک بروکر معتبر برای موفقیت در بازار پویا و رقابتی فارکس حیاتی است. هنگام بررسی بروکرهای معتبر فارکس، حتما درباره کیفیت خدمات ارائه شده بروکر برای کاربران ایرانی مطمئن شوید. با مقایسه چند مورد کلیدی از جمله مقررات، سطح امنیت، کارمزد تراکنش، شرایط افتتاح حساب، پلتفرم‌های معاملاتی، سهولت واریز و برداشت و خدمات پشتیبانی مشتری می‌توانید به اطلاعات خوبی درباره کیفیت بروکر برسید. لیست بروکرهای معتبر فارکس را بررسی کنید و هنگام انتخاب حتما نیازهای معاملاتی خود را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه