اقتصاد بین المللاقتصاد کلانبازار و کسب و کارتولید و تجارت

نحوه واردات کالا از چین

آیا در رابطه با نحوه واردات کالا از چین اطلاعاتی دارید؟ آیا میدانید مهمترین روش واردات کالا از چین چیست؟ شرکت علی والا در رابطه با چگونگی واردات کالا از چین توضیحات کامل تری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

واردات کالا از چین

برای تامین نیاز بازار واردکنندگان و تجارت اقدام به واردات کالا می کنند. برای واردات و صادرات نکات بسیار مهم می‌بایستی صورت بگیرد. یکی از مهمترین و طلایی ترین نکات این است که برای خرید محصول مورد نظر کدام کشور را انتخاب کنیم .همچنین انتخاب نوع محصول برای واردات نیز روی سود شما تاثیر بسیار زیادی دارد. واردات هم اکنون توسط تجار کشورهای مختلف جهان صورت میگیرد و به عنوان یک فعالیت تجاری و اقتصادی بسیار مهم به منظور تامین نیاز جوامع مختلف شناخته می شود.

از آنجایی که تامین نیاز بازار اهمیت بسیار زیادی دارد دولت نیز از وارد کنندگان محصولات مورد نیاز حمایت می ‌کند. سالهاست که ایران با چین به تجارت پرداخته است و به دلیل تحریم‌های موجود کشور چین جزو تنها کشورهایی می باشد که حق واردات و صادرات با آن را داریم. برای واردات از چین مراحل بسیار مختلفی مورد توجه قرار می گیرد. اگر می خواهید با نحوه واردات از چین آشنا شوید به گام های مختلف آن می پردازیم.

دریافت کارت بازرگانی به عنوان اولین اصلی ترین و خاص ترین مرحله واردات ارزان عمده از چین شناخته می شود. در این مرحله شخص برای تجارت با کشورهای بین المللی اقدام به اخذ کارت بازرگانی می کند. در واقع تمامی تجار و بازرگانان تازه کار برای وارد شدن به این حیطه بایستی از سازمانهای مربوطه با ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز و دارا بودن شرایط لازم اقدام به اخذ این کارت نمایند. کارت بازرگانی در دو نوع حقیقی و حقوقی اخذ می گردد که معمولاً بر اساس نوع کاربرد این دو کارت خود دارای تقسیم بندی هایی هستند. شما کاربر گرامی برای دریافت کارت بازرگانی باید شرایط لازمه را داشته باشید که این شرایط برای اشخاص حقیقی و حقوقی با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

گام های مهم واردات از چین

• اکنون نوبت به آن است تا شما حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید. زمانی که تجار تازه وارد اقدام به اخذ کارت بازرگانی می کنند بایستی در خصوص حوزه فعالیت نیز تصمیماتی را ارائه دهند. در واقع تعیین حوزه فعالیتی در این مرحله انجام می‌شود که شما در این گام میتوانید تنها یک کشور یا کشورهای مختلفی را برای تجارت انتخاب نمایید. پس از انتخاب و تعیین حوزه فعالیت شما تنها می‌ توانید با کشور یا کشورهایی به فعالیت بپردازید که در این مرحله آن ها را انتخاب کرده اید.

• کسب اطلاعات جامع و آشنایی با قوانین مقررات واردات و خرید کالا از چین از دیگر نکات بسیار مهم به شمار می ‌رود. تحت تاثیر شرایط سیاسی، اقتصادی و حتی اجتماعی ممکن است قوانین و شرایط هر کشور یا بین الملل در زمینه واردات و صادرات با تغییر و تحولات بسیار زیادی همراه باشد؛ از این رو شما بایستی قوانین و مقررات را به روز مطالعه کنید.

• نحوه واردات کالا از چین می توان به انتخاب محصول وارداتی اشاره نمود. شما با بررسی نیاز بازار بایستی نوع محصول وارداتی را انتخاب کنید. حال اینکه این محصول باید مورد نیاز بازار باشد تا شما پس از وارد کردن به سود خود برسید. همچنین در این مرحله بایستی شرکت تولید کننده یا صادر کننده محصول مورد نظر را نیز پیدا کنید. اگر مقصد شما برای صادرات چین است بایستی در رابطه با تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصول موردنظر اطلاعاتی را کسب کنید؛ آنگاه با شناخت بهترین تولید کننده و صادر کننده می توانید جهت برداشتن گام‌های بعدی اقدام نمایید.

• اکنون نوبت به مرحله درخواست ارسال پیش فاکتور است. پیش فاکتور یا پروفرما همان سندی است که برای ثبت سفارش تنظیم می گردد. حال اینکه این سند توسط شخص صادر کننده یا فروشنده برای شخص وارد کننده یا تاجر ارسال خواهد شد.

مراحل مختلف واردات محصول از چین

• مرحله ثبت سفارش از مهمترین گام های واردات کالا از چین به شمار می رود. زمانی که پیش فاکتور توسط شخص فروشنده برای شخص وارد کننده ارسال شد آنها می توانند با بررسی تمامی مشخصات و شرایط ارائه شده در صورت اعلام رضایت جهت ثبت سفارش اقدام نمایند. توجه داشته باشید که این مرحله به عنوان مهمترین و حساس ترین مراحل واردات از چین به شمار می‌رود. چرا که شما تمامی قوانین و حتی مشخصات ذکر شده محصول در پروفرما را مورد تایید خود قرار می دهید.

• اکنون مرحله تخصیص ارز و پرداخت های بین المللی است. زمانی که ثبت سفارش صورت گرفت وارد کننده جهت تهیه عرض اقدامات لازم را انجام می‌ دهد. معمولاً از روش‌های مختلفی برای تهیه ارز ترجیحی یا ارز دولتی استفاده می کنند.

• نحوه واردات کالا از چین بستگی به شرایط و انتخاب شما وارد کننده عزیز دارد. در واقع مرحله حمل و نقل و بیمه کالا یکی دیگر از گام های مهم و حساس خرید عمده از چین به شمار می رود. طی این مرحله شما روش هوایی، دریایی یا زمینی را برای انتقال محموله خود انتخاب می کنید. حال انتخاب روش حمل و نقل بایستی با در قرار نظر قرار دادن شرایط و همچنین میزان بودجه و سرمایه شما عزیزان متناسب باشد. چراکه هر یک از روش های حمل و نقل هزینه هایی را در بر میگیرد که معمولاً روش هوایی پر هزینه ترین روش خواهد بود. اما مرحله بیمه کالا نیز در این گام طی می‌ شود.

• پس انتقال محموله از چین به ایران نوبت به ترخیص کالا از گمرک می رسد. در واقع ترخیص کالا به عنوان آخرین و مهمترین مرحله واردات کالا از چین به شمار می رود. برای ترخیص از گمرک نیز قوانین و شرایط بسیار مختلفی وجود دارد که شما با اکتفا و استناد بر آنها بایستی اقدام به ترخیص محموله از گمرک کنید.

دو نکته طلایی برای واردات از چین

واردات از چین یکی از پروژه های پیچیده اما پر سود و منفعت است. چرا که چین سالهاست با کشور ایران رابطه تجاری خوبی داشته و شرایط و قوانین تجارت با آن نیز نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه تر و راحت تر خواهد بود. نحوه واردات کالا از چین شامل صفر تا صد تمامی مراحلی است که همه وارد کنندگان جهت دسترسی به محموله مورد نظر بایستی آن را مورد توجه قرار دهند. برای واردات شما بایستی نکات کلیدی بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید. قطعاً که آشنایی با نکات مهم شما را به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد.

• بهتر است یک لیست کامل از تمامی شرکت های تولید کننده و فروشنده محصول مورد نظر در چین را تهیه نماید؛ آنگاه تحقیقات لازم را در رابطه با تمامی این شرکت ها انجام دهید. در واقع شما بایستی از اعتبار و همچنین سطح کیفیت محصولات تولیدی هر یک از این شرکت ها اطمینان حاصل کنید. در نتیجه با شناخت بهتر می توانید جهت اخذ قرارداد با آنها ارتباط برقرار نمایید. اما در رابطه با همین مسئله نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که کمک گرفتن از بازرگانی های خبره یا کارشناسان با تجربه است. شرکت علی بالا به عنوان یک شرکت تجاری موفق و باسابقه سالهاست در این زمینه فعالیت کرده و قطعاً به عنوان یک شرکت مشهور می تواند نکات مهم و لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. این بازرگانی می تواند به شما در خصوص واردات انواع کالا به خصوص واردات ارزان دستگاه از چین و همچنین خرید محصولات مختلفی مثل خرید دستگاه های مختلف از چین به شما کمک کند.

• نکته مهم دیگر در رابطه با واردات از چین تعداد و مقدار محصول خریداری شده است. قطعاً هر چه تعداد محصول مورد نظر بیشتر باشد برای شما خرید مقرون به صرفه تری رقم می‌خورد. خرید عمده مقرون به صرفه تر است و خرید با تعداد کمتر با سود بیشتر همراه خواهد بود. از این رو توصیه می شود در این زمینه نیز با شرکتهای معتبر مشورت داشته باشید تا با ارائه راهنمایی های لازمه شما را جهت برداشتن گام های بزرگ بدرقه کنند. و بتوانید خرید بدون واسطه ای از چین داشته باشید.

نتیجه

آشنایی با نحوه واردات کالا از چین به شما کمک می کند تا صفر تا صد واردات را به خوبی فرا گیرید. اما به طور کلی برای موفقیت در این زمینه اگر در ابتدای کار هستید با شرکت علی والا همکاری کنید.

نوشته های مشابه